14 اسفند 1398 - 08:40
حجاریان در گفتگو با ایبِنا:

اغلب بیمه‌ها متعهد به پوشش درمان تکمیلی کرونا هستند

مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه شرایط قرارداد بیمه‌نامه تعیین کننده پوشش کرونا در بیمه تکمیلی درمان است، اظهار داشت: بیشتر شرکت‌های بیمه متعهد به پوشش درمان تکمیلی این بیماری هستند.
کد خبر : ۱۱۲۱۹۱
مسعود حجاریان

مسعود حجاریان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره نامه بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه مبنی بر تعهد آنها به جبران هزینه‌های درمانی مربوط به بیماری کرونا با رعایت مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی گفت: در صورتی که در شرایط قرارداد بیمه تکمیلی بیماری کرونا از چارچوب تعهدات خارج شده باشد، طبیعی است که شرکت‌ها تعهدی ندارند ولی در صورتی که این موضوع خارج نشده یا مستثنی نشده باشد، شرکت‌های بیمه درباره پوشش کرونا متعهد هستند.


وی درباره اینکه برخی شرکت‌ها می‌گویند پوشش بیمه کرونا را تنها در بیمه‌نامه‌های مسافرتی یا زندگی لحاظ می‌کنند و تعهدی در خصوص بیمه‌های درمان تکمیلی ندارند، اظهار داشت: این موضوع بیشتر متوجه بیمه‌نامه تکمیلی درمان و بسته به قرارداد بیمه‌گذار با شرکت بیمه است، ولی با این حال بیشتر شرکت‌های بیمه نسبت به جبران خسارت‌های احتمالی تعهد دارند.


مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه ادامه داد: تمامی این پوشش‌ها مربوط به نوع قرارداد و پوشش‌های اعلام شده در آن است. ممکن است برخی شرکت‌ها پوشش بیماری کرونا را در بیمه‌نامه‌های زندگی یا سفر خود نداشته باشند.


حجاریان اظهار داشت: بیمه‌نامه‌های سفر در واقع نوعی از بیمه حوادث است و بسته به نوع قرارداد بیمه‌گذار با شرکت بیمه، حوادث مشخصی در بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرند. بخشی از این پوشش‌ها نیز مربوط به بیماری و درمان در طول سفر است و ممکن است شرکتی در بیمه‌نامه مسافرتی خود پوشش کرونا را از پوشش‌های خود خارج کرده باشد.


روز دوشنبه حسن رضا عباسیان‌فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی طی نامه‌ای به شرکت‌های بیمه اعلام کرد که جبران هزینه‌های درمانی مربوط به بیماری کرونا با رعایت مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی فی‌مابین، در تعهد شرکت‌های بیمه است.


براین اساس همچنین، پرداخت غرامت بابت این بیماری برای آن دسته از بیمه شدگان بیمه‌های زندگی که پوشش‌های تکمیلی مربوط را خریداری کرده‌اند، تابع شرایط بیمه‌نامه‌های مذکور است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر