در آستانه نشست اوپک پلاس؛

قیمت نفت برای دومین روز متوالی قد کشید

تصمیم بانک‌های مرکزی برای فعالسازی محرک‌های اقتصادی در راستای جبران تاثیرات ناشی از ویروس کرونا و همچنین خوش‌بینی روزافزون در خصوص تصمیم اوپک برای کاهش تولیدات، قیمت نفت را برای دومین روز بالا برد.
کد خبر : ۱۱۲۱۹۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش ۱.۲۴ دلاری معادل ۲.۷ درصدی به بشکه‌ای ۴۷.۹۹ دلار رسید. نفت برنت و وست تگزاس اینترمیدیت طی دو روز گذشته تا حدودی احیا شده اند؛ این در حالی بود که همزمان با شیوع کرونا و تاثیر آن بر تقاضای نفت د اوایل سال جاری، قیمت نفت در ژانویه ۲۰۲۰ با کاهش ۲۰ درصدی به اوج خود رسید.


قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت از روز جمعه ۷.۲ درصد رشد داشت در حالی که معاملات آتی برنت ۷ درصد افزایش پیدا کرد؛ به دنبال حمله موشکی به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر ۲۰۱۹ قیمت نفت با نوسان مواجه شد، اما مدتی بعد به قیمت‌های قبلی بازگشت و حالا این رشد، بیشترین رشد دو روزه برای این دو محصول محسوب می‌شود.


«ادوارد مویا» تحلیل گر ارشد موسسه اوآندا گفت: پس از آنکه اقتصادهای برتر جهان چراغ سبز خود را برای اتحاد در مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا اعلام کرده و در کنار آنها روسیه موافقت ضمنی خود را با کاهش هر چه بیشتر تولیدات نفت در نشست هفته جاری ابراز کرد، قیمت‌های نفت  سر و سامان گرفت.


وزیر دارایی فرانسه روز گذشته اعلام کرد که وزرای اقتصادی گروه جی‌۷ نیز هفته جاری چگونگی کاهش تاثیرات نامطلوب ناشی از شیوع کرونا را بر رشد اقتصادی جهان، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.


این موضوع با اجماع و تعهد بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای فعال کردن محرک‌های اقتصادی و مالی مقارن شده است. ویروس کرونا که از چین شیوع پیدا کرد تاکنون به بیش از ۶۰ کشور جهان گسترش پیدا کرده و بیش از ۳ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.


مویا در ادامه گفت: کرونا همچنان به گسترش در سرتاسر جهان ادامه می‌یابد و تا زمانی که بازارها قادر شوند بازگشت به شرایط عادی سفر و تجارت را محاسبه کنند، نفت تقلا خواهد کرد. انتظار می‌رود انبارهای نفتی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کنده نفت خام جهان، برای ششمین هفته افزایش یافته و به ۳.۳ میلیون بشکه برسد؛ این در حالی است که براساس نظرسنجی رویترز از تحلیل گران، موجودی محصولات پالایش شده واشنگتن کاهش خواهد یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر