پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛

قیمت طلا بیش از ۳ درصد بالا رفت

به دنبال اقدام فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره در راستای تعدیل تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت طلا پس از رشد ۳ درصدی در معاملات قبلی، همچنان به سیر صعودی خود ادامه داد.
کد خبر : ۱۱۲۲۵۴
طلا

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، براساس شاخص اسپات گلد هر اونس طلا با افزایش ۰.۳ درصدی به ۱۶۴۳.۷۶ دلار رسید؛ این در حالی است که این فلز گرانبها روز گذشته (سه شنبه) بیشترین افزایش درصدی یک روزه خود را ار سال ۲۰۱۶ به بعد تجربه کرده بود.


معاملات آتی طلا آمریکا با افزایش ۰.۱ درصدی با قیمت ۱۶۴۵.۳۰ دلار انجام شد. فدرال رزرو شب گذشته در اقدامی اضطراری و به عنوان سپری برای در امان نگه داشتن از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان از گزند آثار ناشی از اپیدمی کرونا، نرخ بهره را ۵۰ نقطه پایه کاهش داد.


«مارگارت یانگ یان» تحلیل گر موسسه سم ام سی مارکتس، گفت: اقدام تحریک کننده شب گذشته همچنان در بورس آسیا تاثیر می‌گذارد. اما تاثیر نرخ بهره در بازار بورس بیشتر منعکس می‌شود بنابراین سیر صعودی طلا در حال حاضر محدود است.


بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸، این نخستین باری بود که فدرال رزرو خارج از برنامه معمول جلسات سیاستگذاری خود اقدام به کاهش نرخ بهره می‌کند. یانگ یان با اشاره به اینکه فدرال رزرو احتمالا شرایط فعلی را تا جلسه ماه مارس حفظ کرده و پس از ارزیابی عملکرد اقتصادی تصمیمات بعدی خود را اتخاذ می‌کند، گفت: اگر فِد نرخ بهره را بیش از حد کاهش دهد، آنگاه می توانیم آن را نشانه قدرتمندی بدانیم که در بحران هستیم.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت هر اونس پالادیوم با افت ۰.۷ درصدی به ۲۴۸۴.۶۴ دلار رسید و پلاتینیوم ۰.۹ درصد رشد داشت و با قیمت ۸۸۲.۵۰ دلار معامله شد. بهای هر اونس نقره نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷.۲۱ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر