14 اسفند 1398 - 15:19

بانک رفاه در مسیر ساده سازی رمز پویا برای مشتریان

استفاده از رمز دوم یکبار مصرف که از بهمن ماه به طور رسمی وارد فاز اجرایی در شبکه بانکی کشور شده، اقدامی است که به گفته مسئولان و کارشناسان نظام بانکی با افزایش امنیت در تراکنش های اینترنتی، امکان سوء
کد خبر : ۱۱۲۲۵۷
نحوه فعال سازی رمز دوم پویا (یکبار مصرف) بانک رفاه

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری تیتر ۲۰، این در حالی است که در این میان بانک های مختلف با توجه به وظایف گوناگون و برخورداری از جامعه آماری مختلف از مشتریان در این حوزه با مسئولیت های متنوعی مواجه هستند و آن ها باید تلاش کنند که مسئولیت‌های خود را به نحو احسن اجرایی کنند و در مسیر افزایش سطح رضایت مشتریان خود گام بردارند.


بانک رفاه به عنوان یک بانک عامل در حوزه سلامت، کارگران و بازنشستگان و بازوی ارائه خدمات مالی و بانکداری سازمان تأمین اجتماعی ایران، با طیف وسیعی از اقشار مختلف در لایه های مختلف اجتماعی سر و کار دارد و بر همین اساس قطعا نیازمند دقت نظر و فرآیندهای توجیحی بیشتری برای مشتریان خود در این حوزه باشد. چرا که بسیاری از مخاطبان و مشتریان این بانک را افرادی تشکیل می دهند که نیازمند هدایت، آگاه سازی و تشریح دقیق تری از فرآیند پیش رو در خصوص رمز دوم یکبار مصرف هستند و بانک رفاه با اقداماتی که از ابتدای سال جاری و خصوصاً در سه ماهه اخیر، در این خصوص داشته تلاش ویژه ای برای جریان سازی و آگاهی بخشی در خصوص رمزهای پویا آغاز کرده است.


همگام سازی مشتریان بانک رفاه برای انجام عموم فعالیت های بانکداری مدرن و بانکداری دیجیتال نیازمند راهنمایی و آموزش های بیشتری است و مدیران بانک رفاه با توجه به وجه تمایز مشتریان و نیز گستردگی و پراکندگی شعب این بانک در نقاط جغرافیایی سراسری در کشور، تلاش کرده اند برنامه های جامع تری در تعامل با مشتریان ارائه و پیاده سازی نمایند که البته هنوز تا رسیدن به نتیجه حداکثری و مطلوب راه سختی نیز در پیش است.


مروری بر عملکرد بانک رفاه در پرونده رمزهای دوم یکبار مصرف، اطلاعیه های صادر شده از سوی این بانک در جهت آگاهی بخشی به مشتریان و اقدامات تبلیغاتی متعدد با هدف فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر عموم مشتریان شبکه بانکی تلاش کرده که عموم مشتریان را با این خدمت و ضرورت های استفاده از رمزهای پویا بیشتر آشنا سازد.


عملکرد بانک رفاه در خصوص فعال سازی رمز پویا برای مشتریان


در میان بانک ها و موسسات اعتباری، بانک رفاه کارگران توانسته است با عملکردی قابل توجه برای افزایش امنیت مشتریان خود سه روش برای فعال سازی رمزپویا ارائه دهد.


دارندگان رفاه کارت می توانند با مراجعه به دستگاه های خود پرداز بانک رفاه در سراسر کشور و تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت، به یکی از روش های ذیل سرویس رمز دوم پویای کارت را فعال کنند:


۱- استفاده از نرم افزار رمز ساز رفاه بر روی گوشی های هوشمند


این روش، مناسب برای دارندگان گوشی های تلفن هوشمند است؛ البته شایان ذکر است، هنگام استفاده از این نرم افزار برای تولید رمز، نیازی به استفاده از اینترنت گوشی نیست.


۲- استفاده از سرویس کد دستوری #۷۱۳*


دارندگان گوشی های هوشمند و غیر هوشمند می توانند با استفاده از کد دستوری #۷۱۳* از طریق هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به صورت برخط (online) از این سرویس استفاده کنند.


۳- ارسال پیامک رمز دوم (سامانه هریم)


از بامداد روز شنبه ۲۱ دی ماه سال جاری ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک (سامانه هریم بانک مرکزی) در بانک رفاه بهره برداری شد و از این پس مشتریانی که رمز دوم پویای کارت را از طریق سامانه رمزساز رفاه و یا کد دستوری #۷۱۳* فعال کرده اند می توانند در تمامی درگاه های پرداخت بانکی که ارسال رمز دوم پویا به صورت پیامک در منوها و صفحات آن لحاظ شده از این خدمت/ امکان نیز بهره مند شوند.


گفتنی است، مشتریانی که فقط شماره تلفن همراه خود را از طریق شعب یا خودپردازهای بانک رفاه تأیید کرده اند، نیز از این خدمت برخوردار می شوند. به این منظور دارندگان رفاه کارت باید با مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک رفاه نسبت به تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت اقدام کنند.


همچنین علاوه بر امکان استفاده از رمز دوم پویای کارت به شرح فوق، امکان استفاده از رمز دوم ایستای کارت در صورت رضایت مشتری، تا سقف مجموع تراکنش یک میلیون ریال در هر شبانه روز وجود دارد.


همچنین برای دارندگان رفاه کارت امکان استفاده همزمان از سه روش (رمزساز رفاه، کد دستوری #۷۱۳* و ارسال پیامک) فراهم است.


علاوه بر این بانک رفاه کارگران در راستای تسهیل امور و افزایش رضایت مندی مشتریان خود، برای اجرای این طرح مجموعه اقداماتی مانند برگزاری میز خدمت ویژه مشتریان و نیز نشست های تلفنی در مرکز ارتباط با مشتریان این بانک (فراد) انجام داده است.


این میز خدمت به منظور شفاف سازی، پاسخ گویی به سوالات و آگاهی بخشی به مشتریان برای مدتی در مرکز ارتباط با مشتریان (فراد) این بانک برقرار بود و به سوالات آن ها پاسخ می دادند.


در پایان باید تاکید کرد که بانک رفاه علاوه بر ماموریت های تخصصی از سوی سازمان تامین اجتماعی، به عنوان یک بانک تجاری در سطح کشور نیازمند اجرای فرآیندهای به روز بانکداری در قابل قبول ترین شکل و حد ممکن است و طیف گسترده مشتریان این بانک در کشور، ایجاب می کند که این بانک در مسیر فرآیندهای روز بانکداری، خدمات و سبد محصولات خود را توسعه داده و با نیم نگاهی به مشتریان خاص این بانک از جمله کارگران و بازنشستگان حرکت درستی در مسیر تحقق فناوری های روز هدف گذاری نماید تا علاوه بر بهبود سطح بانکداری رضایت مشتریان خود را نیز فراهم سازد، مسیری که بانک رفاه آغاز کرده و تلاش دارد با حرکت درست در این ریل، علاوه بر توسعه محصولات و خدمات خود، با به کارگیری همه ظرفیت ها در موضوعات و تحولات بزرگ نظام بانکی از جمله اجرای طرح رمزهای پویا، رضایت و امنیت خاطر را نیز برای مشتریان خود فراهم سازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر