تصویب لایحه اعتبار ۸.۳ میلیارد دلاری مقابله با کرونا توسط سِنا

به دنبال افزایش دوبرابری شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت نیویورک آمریکا، مجلس سنا لایحه تخصیص اعتبار ۸.۳ میلیارد دلاری را تصویب کرد که باید به تایید «دونالد ترامپ» برسد.
کد خبر : ۱۱۲۲۹۱
کرونا

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک در نشستی مطبوعاتی گفت که پس از تایید دولت فدرال مبنی بر استفاده این ایالت از آزمایشگاه‌های اضافی برای تشخیص مبتلایان به کرونا، تعداد افرادی که مورد آزمایش قرار گرفتند افزایش یافت و به تبع آن شمار موارد جدید مبتلا به این ویروس بالا رفت.


سنای آمریکا نیز در واکنش، لایحه تخصیص اعتبار ۸.۳ میلیارد دلاری را برای مقابلع با کووید-۱۹ تصویب کرد؛ این لایحه حالا برای اجرایی شدن به امضای ترامپ نیاز دارد. بیش از ۳ میلیارد دلار از این بودجه به بخش تحقیقات و تولید واکسن ویروس کرونا، کیت‌های نمونه‌گیری و فرآیند درمان مبتلایان اختصاص خواهد یافت.


در حال حاضر هنوز هیچ واکسن یا درمانی برای این ویروس کشنده که از چین شیوع پیدا کرد و حالا با نفوذ به حدود ۸۰ کشور و قلمرو، بیش از ۹۵ هزار نفر را آلوده کرده، پیدا نشده است. مقامات بهداشت آمریکا انتظار دارند که بتوانند با استفاده از آزمایشگاه های خصوصی با ظرفیت نمونه گیری از ۴۰۰ هزار نفر، شمار افراد تحت آزمایش را در این هفته له یک میلیون نفر برسانند.


بازارهای بورس جهان پس از گسترش کرونا به خارج از چین، سقوط کرد و زنگ‌های خطر را در مورد احتمال کاهش رشد اقتصادی جهان و رسیدن آن به پایین ترین سطح پس از بحران مالی یک دهه پیش جهان، به صدا در آورد.


در معاملات پایان روز گذشته (پنج شنبه) شاخص‌های اصلی سهام آمریکا ۴ درصد ریزش داشت به طوری که شرکت‌ها برای سرمایه گذاران هشدارهایی مبنی بر کاهش چشمگیر سود خود و سهام شرکت صادر و فعالیت‌های خود را محدود کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر