17 اسفند 1398 - 16:04
ایبِنا گزارش می‌دهد:

فضای آرام در بازار طلا، سکه و ارز

با وجود شیوع ویروس کرونا، فعالیت بازار طلا، سکه و ارز ادامه دارد،‌ با این حال به دلیل کاهش ترددها، خرید و فروش با کاهش مواجه است.
کد خبر : ۱۱۲۳۳۷
طلا

به گزارش ایبِنا، با شیوع ویروس کرونا اقتصاد کشور و به ویژه بازارها تحت تاثیر قرار گرفته اند که می توان به کاهش خرید و فروش و تردد در بازار طلا و سکه و تغییر ساعت کاری برخی صرافی ها اشاره داشت.


در همین راستا، محمد کشتی آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: بازار تعطیل طلا و سکه باز و در حال فعالیت است، اما به دلیل دستورات پزشکی و ویروس کرونا تردد در بازار کاهش یافته است.


وی افزود: همچنین قیمت هر انس نسبت به هفته گذشته افزایش ۸۸ دلاری داشته که در ایران به دلیل کاهش نرخ ارز، مانع از افزایش قیمت طلا و سکه شده است. کشتی آرای درباره قیمت سکه در بازار، گفت: قیمت سکه طرح قدیم ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۹۷۰ هزار تومان است.


به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر، هر مثقال طلا دو میلیون و ۶۰۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. همچنین کانون صرافان ایرانیان نیز در اطلاعیه ای از تعطیلی تمام دوره های آموزشی کانون صرافان تا اطلاع ثانوی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و کامران سلطانی زاده، رییس شورای عالی این کانون در اینباره، گفت: صرافی ها تعطیل نکرده اند، بلکه ساعت کاری خود را تغییر داده و شیفتی کرده اند.

برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر