19 اسفند 1398 - 08:46

با «نشان پرداخت» مقابل کرونا بایستید!

در روزهایی که ویروس کرونا به شدت سلامت عموم مردم را تهدید می کند، لمس کردن اشیای آلوده از جمله کارت های بانکی و دستگاه های کارتخوان می تواند یکی از ساده ترین عوامل انتقال این ویروس باشد.
کد خبر : ۱۱۲۳۵۲
نشان پرداخت

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، یکی از راهکارهای مقابله با انتقال ویروس کرونا، ضد عفونی کردن دستگاه های بانکداری الکترونیک از جمله کارتخوان هاست؛ با این حال کمبود مواد ضد عفونی کننده و نیز عدم رعایت بهداشت عمومی می تواند این روش را با چالش مواجه کند.
در چنین شرایطی، مشتریان فروشگاه ها به دنبال راهکاری جایگزین هستند که هم خرید را ممکن کند و هم از تماس با کارتخوان دوری شود.


«نشان پرداخت» بهترین جایگزین برای کشیدن کارت بانکی است. این ابزار که اکنون در بسیاری از فروشگاه ها موجود است، یک QR CODE است که به وسیله اپلیکیشن آسان پرداخت بر روی تلفن همراه خوانده شده و عملیات پرداخت پول را انجام می دهد.


کاربر با استفاده از این روش، نه تنها نیازی به لمس کردن دستگاه کارتخوان ندارد، بلکه رمز کارت بانکی خود را نیز به صورت کاملا شخصی بر روی تلفن همراه وارد می کند و از این طریق عملیات پرداخت به مطمئن ترین شکل انجام می شود.
پروژه «نشان پرداخت» یک اقدام ملی در جهت توسعه سریع بانکداری دیجیتال و حذف پایانه های فروش است که به تازگی با مشارکت بانک ملی ایران رونمایی شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر