15 فروردين 1399 - 09:27
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

کاهش معوقات بانکی با پرداخت تسهیلات خُرد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، از تعامل مناسب بانک مرکزی با فراکسیون متبوعش در خصوص بهبود عملکرد شبکه بانکی کشور تقدیر کرد و گفت: پرداخت تسهیلات خُرد، میزان معوقات بانکی را کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۲۳۵۷
اسکناس

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس نگاه تیز بینانه ای به عملکرد بانک ها دارد، گفت: خوشبختانه با تغییر مدیریت بانک مرکزی تعامل خوبی شکل گرفته و تمامی مطالبات در خصوص گزارش دهی درباره عملکرد شبکه بانکی به سهولت در دسترس قرار می گیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بانک ها با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تکلیف قانونی خود عمل می کنند، تصریح کرد: اگر بانک ها در این حوزه پیشقدم شوند، به طور حتم حجم معوقات بانکی نیز کاهش می یابد زیرا وام های خُرد بازپس گیری به مراتب راحت تری به نسبت وام های کلان دارند.


وی با بیان اینکه وام های قرض الحسنه درآمدی برای بانک ها نداشته و این خود عاملی برای عقبگرد بانک ها از عمل به قانون است، افزود: بانک ها با عمل به این قانون به وظایف و رسالت اصلی خود عمل کرده اند، از اینرو باید تفاوتی میان بانک های قانون مدار و غیر آن قائل شویم.


خجسته همچنین با اشاره به ورود مناسب بانک مرکزی در حوزه تعیین تکلیف موسسات مالی غیرمجاز و همچنین ادغام بانک ها، گفت: اگر گزارشی مبنی بر فعالیت غیرقانونی بانکی به مجلس ارجاع شود، در نخستین اقدام به اطلاع رییس کل بانک مرکزی رسانده خواهد شد تا با هم فکری راه حلی برای رفع آن اتخاذ کنیم.

برچسب ها: بانک مرکزی مجلس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر