28 اسفند 1398 - 08:53
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه‌های تولیدی

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ضرورت اعطای تسهیلات ارزان به بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: دولت باید مشوق‌هایی برای احیای واحدهای اقتصادی در نظر بگیرد.
کد خبر : ۱۱۲۳۵۸
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به شرایط رخ داده در کشور و متضرر شدن بسیاری از واحدهای تولیدی در نتیجه شیوع کرونا، گفت: لازم است دولت با در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره و خُرد، بسیاری از واحدها و بنگاه های اقتصادی خُرد و کوچک را از تعطیلی نجات دهد.


نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی این نوع بنگاه های اقتصادی به افزایش آمار بیکاری در کشور دامن می زند، افزود: دولت در شرایط فعلی باید با ارایه یارانه یا تسهیلات ارزان از نابسامانی شرایط آنها جلوگیری کند.


وی با تاکید بر اینکه بانک ها می توانند با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان در راستای کمک به این بنگاه های اقتصادی پیش قدم شوند، تصریح کرد: بانک مرکزی باید با ابلاغ دستورالعمل هایی به بانک ها در خصوص احیای واحدهای تولیدی در شرایط پس از مهار کرونا پیشقدم شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها باید ظرفیت های پیش رو در خصوص تسهیلات ارزان قیمت خود را به واحدهای تولیدی و بنگاه های مولد اختصاص دهند، گفت: بانک مرکزی باید با ابلاغ بخشنامه های مجزا از بانک ها بخواهد تا پس از مهار کامل کرونا گزارشی از اقدامات خود ارایه کنند.


وی با تاکید بر اینکه اگر حمایت های شبکه بانکی نباشد به طور حتم در ماه های آینده با روند تعطیلی واحدهای تولیدی و انباشت چک های برگشتی مواجه خواهیم بود، افزود: برای جلوگیری از این نوع معضلات و بیکاری قشر عظیمی از افراد باید اقدامات مقابله ای در قالب تصمیمات کمیته های تخصصی بانک مرکزی انجام شود.


بیگلری ادامه داد: مجلس در خصوص شرایط رخ داده آماده هر نوع کمک به تیم اقتصادی دولت بوده تا به این ترتیب اقتصاد کشور نیز در درگیری با این ویروس رو به تحلیل نرود. عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی و بنگاه های خُرد اقتصادی باید منوط به تنفس ۴ الی ۵ ماهه برای بازپرداخت باشد تا به این ترتیب احیای اقتصادی رخ دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر