بدنبال فروپاشی توافق اوپک؛

کاهش چشمگیر پیش‌بینی بانک استاندارد چارترد از قیمت نفت در سال۲۰۲۰

بانک استاندارد چارترد ضمن کاهش پیش‌بینی خود از قیمت نفت برای سال ۲۰۲۰و۲۰۲۱، اعلام کرد که جنگ بر سر قیمت نفت که جرقه آن پس از شکست توافق اوپک و اوپک‌پلاس زده شد، به احتمال زیاد شدید و طولانی خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۲۳۹۴
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، این بانک انگلیسی میانگین پیش بینی خود را از قیمت نفت خام برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب از ۶۴ و ۶۷ به ۳۵ و ۴۴ دلار کاهش داد.


استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش بینی خود را از قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای سال ۲۰۲۰ از ۵۹ به ۳۲ دلار تقلیل داد و این رقم برای سال ۲۰۲۱ از ۶۳ به ۴۱ دلار کاهش یافته است.


پس از آنکه عربستان سعودی با کاهش قیمت، جنگ نفتی خود را با روسیه آغاز و اعلام کرد که تولیدات نفتی خود را در بازاری که همین حالا نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا اشباع شده است، افزایش می دهد، قیمت‌های نفت امروز (دوشنبه) به یک سوم کاهش پیدا کرد؛ این بیشترین سقوط قیمت نفت پس از جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ محسوب می‌شود.


بدنبال مخالفت روسیه با پیشنهاد کاهش بیشتر تولیدات نفت در راستای حمایت از قیمت‌ها، توافق سه ساله مسکو و اوپک جمعه هفته گذشته فرو پاشید.


استاندارد چارترد اعلام کرد که با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود تولیدات نفت به سرعت افزایش پیدا کند و در ادامه خاطرنشان کرد که در صورت تداوم جنگ بر سر قیمت، انتظار نمی‌رود که بازار تا اواسط سال ۲۰۲۱ به حالت تعادل باز گردد.


تحلیلگران این بانک بر این باورند که تولیدات نفت خام عربستان  در ماه آوریل به ۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و در ادامه این رقم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز برسد.


این در حالی است که گلدمن ساکس پیش بینی خود را از قیمت نفت برای سه ماهه دوم و سوم سال به بشکه‌ای ۳۰ دلار کاهش داده و پیش بینی مورگان استنلی نیز از رشد تقاضا به چنین سرنوشتی دچار شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر