رمزارزها در جهنم جنگ نفتی در یک روز ۲۶ میلیارد دلار ضرر کردند

بازارهای رمزارز جهان به دنبال کاهش قیمت نفت و سقوط بازار بورس، سرنوشت مشابهی را تجربه کرده و کل ارزش آنها در یک روز به ۲۶.۴۳ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۱۱۲۴۰۷
بیت کوین

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، براساس داده‌های آماری تارنمای Coinmarketcap.com، سرمایه در بازار یا ارزش کلی رمزارزها در مقایسه با روز گذشته ۲۶.۴۳ میلیارد دلار ریزش کرد؛ هر چه از روز سپری می‌شد، فروش سهام در بازار بورس شدت می‌گرفت و به تبع آن به دلیل عدم وجود خریدار کافی قمیت‌ها سقوط می‌کرد.


بیت‌کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز از حیث ارزش، ظرف ۲۴ ساعت با کاهش بیش از ۱۰ درصدی قیمت مواجه شد. سقوط ارزش رمزارزها در بازار زمانی رخ داد که معاملات آتی هر بشکه نفت خام با ریزش ۳۰ درصدی با رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۶ تاکنون، با قیمت ۳۱.۰۲ دلار انجام شد.


جرقه این کاهش قیمت توسط عربستان سعودی و پس از شکست مذاکرات اوپک بر سر کاهش بیشتر تولیدات نفت، زده شد؛ بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان، بهای رسمی فروش نفت خود را کاهش داد و این اقدام به آغاز جنگ سرد قیمت نفت بیشتر دامن زد. نفت خام برنت از روز گذشته بخشی از ارزش از دست رفته خود را جبران کرده است.


در این بین، بورس ژاپن و هنگ‌کنگ به شدت سقوط کرد. سایر رمزارزهای بزرگ همچون اتریوم، ایکس‌پی‌آر و بیت کوین‌کَش نیز از ضرر دورقمی خود (به درصد) خبر دادند. بیت کوین با وجود کاهش قیمت روز گذشته، نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها