24 اسفند 1398 - 11:05

مقایسه بازدهی بازارهای بورس، طلا و ارز در هفته گذشته

بازار سرمایه با افت ۶.۳ درصدی و بازارهای ارز (دلار) و سکه به ترتیب با رشد ۰.۵ و ۲.۲ درصدی سومین هفته اسفندماه امسال را پشت سر گذاشتند.
کد خبر : ۱۱۲۵۱۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۹۱.۲ رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالی است که در این مدت بازار ارز (دلار) با رشد ۱۶.۷ درصدی و بازار سکه با افزایش ۲۹ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه افت ۶.۳ درصدی و بازار ارز (دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد ۰.۵ و ۲.۲ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند. همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در این مدت نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۲۵۵۳۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۰۹۹۳۵ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۵۵۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.


این در شرایطی است که در هفته گذشته ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۰.۷ درصد، استخراج سایر معادن با ۷.۴ درصد، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۴.۷ درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با ۴.۶ درصد و منسوجات با ۱.۴ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های تامین آب، برق و گاز با ۱۲.۵ درصد، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱۲.۴ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف با ۱۰.۸ درصد، ساخت محصولات فلزی با ۱۰.۶ درصد و حمل‌ونقل با ۹.۲ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود به جای گذاشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۴۷۳۲ میلیون سهمی، خودرو و ساخت قطعات با ۲۳۳۶ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۶۴۳ میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۳۲۸ میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۹۹۷ میلیون سهم، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۷۸۹ میلیون سهم، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۷۳۸ میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۶۳۲ میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۶۰۵ میلیون سهم و سیمان، گچ و آهک با ۴۸۸ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.

برچسب ها: بورس طلا بازدهی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر