در راستای تعدیل آثار ناشی از شیوع کرونا؛

درخواست آبه از حزب حاکم ژاپن برای بررسی گزینه کاهش نرخ بهره

نخست وزیر ژاپن به دستیار نزدیک خود و مرد پرنفوذ حزب حاکم این کشور توصیه کرد تا برای تعدیل شرایط اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا، گزینه کاهش نرخ بهره را مدنظر قرار دهد.
کد خبر : ۱۱۲۵۲۶
شینزو آبه

به گزارش ایبِنا از نشریه نیکی ژاپن، «آکیرا آماری» که رییس هیات مالیاتی حرب لیبرال دمکرات محسوب می‌شود، گفته است که وی با «شینزو آبه» در خصوص گزینه‌های مختلفی در مورد بودجه و اقدامات مالیاتی بحث و تبادل نظر کرده تا در صورت نیاز اقتصاد به حمایت از این گزینه ها استفاده شود.


نیکی به نقل از آماری پس از نشست با آبه نوشت: نخست وزیر گفت که دولت برای کاستن آثار نامطلوب ناشی از اپیدمی، اقدامات جسورانه ای را اتخاذ خواهد کرد. ژاپن برای استفاده از محرک‌های پولی و مالی در راستای مقابله با آشفتگی اقتصادی ناشی از کرونا که بازارهای مالی را متشنج کرده و مصرف را تقلیل داده است، به شدت تحت فشار قرار دارد.


اظهارات منتسب به آبه نگرانی‌های سیاستگذاران را در خصوص تهدید فزاینده وقوع رکود در ژاپن، پُررنگ کرده زیرا محدودیت‌های مسافرتی و لغو رویدادها ناشی از کرونا بازار خُرده فروشان را که به شدت به توریسم  داخلی و مصرف کنندگان خانگی وابسته اند.


دولت ژاپن پیش از این اقدامات خود را برای معرفی یک بسته اقتصادی در مقیاس بزرگ آغاز کرده و این در حالی است که انتظار می‌رود بانک مرکزی این کشور نیز در راستای تعدیل آثار مخرب کرونا بر اقتصاد توکیو، اقدامات تسهیل کننده مالی اتخاذ کند. «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن هفته گذشته گفت که این وزارتخانه با کاهش نرخ بهره به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی از اقتصاد، مخالفتی ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر