همگام با سایر کشورهای متاثر از شیوع کرونا؛

بانک مرکزی امارات از بسته حمایتی ۲۷ میلیارد دلاری خود رونمایی کرد

بانک مرکزی امارات در راستای تعدیل آثار اقتصادی برخاسته از شیوع ویروس کرونا، از بسته حمایتی ۱۰۰ میلیارد درهمی (۲۷ میلیارد دلاری)خود برای بانک‌های این کشور رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۱۲۵۵۰
امارات

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، این «طرح حمایت اقتصادی هدفمند»، شامل بسته کمکی ۵۰ میلیارد درهمی است که از طریق وام‌های بدون بهره در اختیار بانک‌های این کشور قرار می گیرد.


علاوه بر این، بانک‌ها مجازند تا سپرهای سرمایه خود را آزاد کنند که در نتیجه ۵۰ میلیارد درهم دیگر در اختیار وام‌دهندگان قرار می‌دهد.


نهادهای تنظیم بازار با تاکید بر پیوند طولانی مدت درهم و دلار آمریکا و تصدیق ثابت ماندن ارزش درهم برابر اسکناس سبز آمریکا، اعلام کردند که «ذخایر غنی» ۴۰۵ میلیارد درهمی کشور نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس تا دهم مارس برای حفاظت از ثبات ارز ملی این کشور کفایت می‌کند.


بانک مرکزی امارات اعلام کرده است که این اقدامات که از همین حالا اجرایی است، با هدف حمایت و محافظت از شرکت ها و خرده فروشان متاثر از کرونا اتخاذ شده است.


همزمان با آنکه اپیدمی جهانی کرونا، مقامات کشورها را مجبور به اعمال محدودیت‌های مسافرتی، تعطیلی مدارس و حتی اجرای قرنطینه کامل کرده است، بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان از بسته‌های محرک اقتصادی اضطراری خود رونمایی کرده‌اند.


آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سرتاسر جهان به بیش از ۱۴۰ هزار نفر رسیده و بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ تن بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست داده‌اند.


تنها چند روز پس از درخواست ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک ۵ میلیارد دلاری به منظور مدیریت شیوع کرونا در این کشور، مصر روز گذشته (شنبه) از بسته حمایتی ۶ میلیارد دلاری خود برای پشتیبانی از اقتصاد خود رونمایی کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر