26 اسفند 1398 - 09:26
به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا؛

شرایط مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی اعلام شد

بانک‌پاسارگاد طی اطلاعیه‌ای، شرایط حمایت و مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی به‌ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۱۲۵۹۶
لوگوی بانک پاسارگاد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، طبق بخشنامه‌ی بانک‌مرکزی ج.ا.ا در خصوص شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه و مشکلات پدید آمده برای فعالان اقتصادی به‌ ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، بانک پاسارگاد با هدف مساعدت و حمایت از تسهیلات‌گیرندگان مذکور (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) و همچنین ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در شرایط حاضر، جزئیات این اقدام را اعلام کرد.


بر این اساس، دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه، تسهیلات در قالب کلیه‌ی عقود و تسهیلات مربوط به کارت‌های اعتباری که حائز شرایط زیر باشند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند:


# صاحبان کسب و کارها به‌ویژه کسب و کارهای کوچک که در لیست مصادیق اعلام شده توسط دولت قرار دارند.


# تسهیلات‌گیرندگانی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، قادر به بازپرداخت اقساط تعیین‌شده در موعد مقرر نیستند.


# تسهیلات‌گیرندگانی که در چارچوب مفاد دستورالعمل طبقه‌بندی دارایی‌های مؤسسات اعتباری، بدهی آنها تا تاریخ اول دی سال ۱۳۹۸در طبقه جاری قرار داشته‌باشد.


# دریافت‌کنندگان تسهیلات که اقساط آنها طی ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ سررسید می‌شود.


مزایایی که در این طرح به مشمولان ارائه می‌شود، به این شرح است:


# اعطای مهلت ۳ ماهه در مورد تسهیلات و وام دریافتی اشخاص مشمول که بازپرداخت آنها به‌صورت دفعی است و سررسید آنها در بازه‌ی زمانی اول اسفند سال ۱۳۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ قرار دارد


# دریافت اقساط تسهیلاتی که طی ماه‌های اسفند سال ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ سررسید می‌شود، پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط


# عدم دریافت جریمه (ما به‌التفاوت نرخ وجه التزام تأخیر تأدیه دین و نرخ سود مندرج در قرارداد) و کارمزد اضافی، از وام‌گیرندگان و تسهیلات‌گیرندگان مشمول در دوره مذکور


# چنانچه بدهی اشخاص مشمول در بازه زمانی مذکور، در چارچوب مفاد دستورالعمل طبقه‌بندی دارایی‌های مؤسسات اعتباری در طبقات غیرجاری طبقه‌بندی می‌شود، مشتری یادشده بابت مطالبات مذکور، مشمول ممنوعیت‌های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیر جاری نخواهد شد.


گفتنی است بانک‌پاسارگاد در راستای تمهیدات اتخاذ شده جهت کاهش مراجعه به شعبه‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان ثبت مشخصات مشمولان را از طریق سایت خود فراهم کرده‌است. به این‌ترتیب واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به بخش «سامانه ثبت درخواست خدمات بانکی» در سایت بانک به نشانی https://www.bpi.ir/aid ، مشخصات خود را ثبت کنند. شعبه‌های بانک پاسارگاد در سراسر کشور در اسرع وقت نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و اطلاعات تکمیلی را به مشتریان ارائه خواهند کرد.


مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره ۸۲۸۹۰ و همچنین سامانه CRM در سایت این بانک به آدرس https://www.bpi.ir/crmبه‌صورت شبانه‌روزی آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات هم‌میهنان هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر