برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ تاکنون؛

بانک مرکزی ژاپن ۳۰ میلیارد دلار به بازار تزریق کرد

بانک مرکزی ژاپن پس از توافق روز گذشته (دوشنبه) با چند بانک مرکزی جهان بر سر اعطای اعتبار سه ماهه به دلار به منظور تسهیل موانع تخصیص اعتبار در بحبوحه شیوع کرونا، ۳۰.۲۷۲ میلیارد دلار به بازار تزریق کرد.
کد خبر : ۱۱۲۶۴۱
بانک مرکزی ژاپن

به گزارش ایبِنا از رویترز، بعد از آنکه بانک مرکزی ژاپن در دوم دسامبر سال ۲۰۰۸ در عملیاتی اعتباری با مهلت ۸۴ روزه اقدام به تزریق ۳۰.۵۸۴ میلیارد دلار به بازار کرد، این بسته حمایتی را می توان بزرگ‌ترین بسته ارائه شده از سوی توکیو دانست.


اقدام به تزریق این حجم از نقدینگی توسط بانک مرکزی ژاپن پس از آن رخ داد که روز گذشته و بدنبال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین آشفتگی ایجاد شده در بازار مالی طی هفته گذشته که به تقلای بانک‌ها و شرکت‌ها برای دسترسی به نقدینگی دلاری منجر شد،  ۶ بانک مرکزی بزرگ جهان در اقدامی مشترک تصمیم به تزریق نقدینگی دلاری بیشتر به بازار گرفتند.


«یوسوکه ایکاوا» تحلیلگر ژاپنی بانک «بی‌ان‌پی پاریبا» گفت: پس از این تزریق دلاری هنگفت از سوی بانک مرکزی ژاپن و سایر بانک‌های مرکزی، موانع اعتباری به تدریج تسهیل خواهد شد. پیامدهای امروز این اقدام حاکی از آن است که حالا دست کم برای افرادی که بانک مرکزی ژاپن دسترسی دارند، دلار نقد به وفور وجود دارد. نکته مهم در شرایط فعلی این است که آیا این پول به شرکت‌ها و موسسات مالی مختلف که نیازمند آن هستند هم سرایت می‌کند یا نه.


در یک نشانه محتمل از تسهیل فشارها، سوآپ نرخ بهره دلار به ین از ۱۴۲ نقطه پایه در روز دوشنبه به ۹۱ نقطه پایه کاهش یافت.


بانک مرکزی ژاپن علاوه بر این، ۲.۰۵۳ میلیارد دلار نیز در قالب عملیات هفت روزه به بازار تزریق کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر