27 اسفند 1398 - 14:35

شعب بانک ها؛ یکی از شاهراه های انتقال ویروس کرونا

مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در یادداشتی با اشاره به شیوع ویروس "کرونا" در کشور ،تاکید کرد: بانک ها در مسیر جریانات اقتصادی و اجتماعی کشور و شهروندان آن نقش اساسی ایفا می کنند به واسطه حضو
کد خبر : ۱۱۲۶۴۷
بانک شهر



به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک شهر ، متن کامل یادداشت حمیدرضا عظیمی  بدین شرح است:متاسفانه کشور امروز درگیر یک اپیدمی بوده و جان بر کفان جامعه پزشکی و حوزه سلامت کشور تمام تلاش خود را برای مهار آن به کار بسته اند. با وجود کمبودها و نگرانی های بسیار مردم در این روزها و مشکلاتی که به وجود آمده است پروردگار بزرگ در قرآن می فرماید فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (پس بدان که به لطف خدا با هر سختی البته آسانی هست.


در روزهایی که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و تلاش برای حفظ سلامت جامعه، مرتبا پیام های دوری از اجتماعات و پرهیز از رفتارهای پرخطر از سوی مسئولان حوزه بهداشت به مردم مخابره می شود، علاوه بر مدافعان حوزه سلامت کشور، گروه های دیگری مانند کارکنان نظام بانکی نیز هستند که برای جلوگیری از توقف فعالیت های اقتصادی مردم و بنگاه ها و همچنین گردش چرخ های اقتصادی کشور، خود را در معرض بیماری و ویروس کرونا قرار داده و با حضور در شعب، تلاش کرده اند چرخه خدمات رسانی به مردم در این بخش قطع نشود و وقفه در این امور اتفاق نیفتد که در این راه تعداد قابل توجهی از کارکنان عزیز بانک ها جان خود را نیز از دست داده اند.



در کشور ایران که از اقتصاد آن درست یا غلط به عنوان اقتصاد بانک محور یاد می‌شود و فعالیت بانک ها در مسیر جریانات اقتصادی و اجتماعی کشور و شهروندان آن نقش اساسی ایفا می کنند به واسطه حضور و درگیری مستمر و بسیار زیاد اقشار مختلف جامعه با آنها، امروز در بانکها شاهد نقش و تاثیری جدید و البته نامطلوب هستیم و آن تبدیل شدن به یک شاهراه برای انتقال ویروس کرونا است.



سروکار داشتن با اسکناس که شاید از اصلی ترین راههای انتقال ویروس به افراد محسوب میشود ، خودکار مشترک، فرم های بانکی و قرار گرفتن در فاصله نزدیک با افرادی که ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشند و خودشان اطلاع نداشته باشند یا هنوز وخامت پیدا نکرده ؛ از جمله خطراتی است که کارکنان بانک ها در این روزها با آن مواجه اند و خدمات رسانی در این بخش به مردم می تواند سلامت فعالان عرصه بانکی کشور را به خطر بیاندازد.



با این وجود، هرچند نمی توان حضور کارکنان بانک ها در شعب را متوقف و چرخه خدمات رسانی را قطع کرد، اما خوشبختانه با گسترش بانکداری الکترونیک و فراهم بودن امکان استفاده وسیع مردم از ابزارهای مجازی و الکترونیکی طراحی شده در حوزه بانکی، می توان انتظار داشت بخش قابل توجهی از نیازهای بانکی مردم از شعب به حوزه بانکداری دیجیتال منتقل شود. این مسئله خود می تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای بسیاری از مردم و قطع جریان اپیدمی موثر واقع شود.



بانک ها در طی مدت اخیر که کشور با ویروس کرونا درگیر شده، برخی اقدامات و آموزش ها را به منظور تشویق مردم در استفاده از خدمات الکترونیک بانکی از قبیل استفاده از کارت بانکی به جای پرداخت اسکناس، تاکید بر عدم در اختیار گذاری کارت بانکی به دیگران همچنین آموزش هایی در خصوص رعایت فاصله در زمان حضور در شعب و ... را در دستور کار خود قرار داده اند و در این بخش تلاش کردند تا از طریق ارائه پیام های تصویری و نوشتاری مردم را نسبت به جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا آگاه کنند.



در هر صورت کارکنان بانک ها همگام با بسیاری دیگر از گروه های اجتماعی که در کشور به مردم خدمات ارائه می کنند تا به امروز تلاش کرده اند که گامی موثر در کاهش چالش های به وجود آمده در اثر وجود ویروس کرونا بردارند. آنها صندلی های خود را ترک نکرده اند و مردم نیز تاکنون هیچگونه نگرانی از بابت بروز اختلال در خدمات رسانی بانکی نداشته اند.



امیدوارم با همیاری و اراده جمعی در توقف انتقال این ویروس و برگشت به حالت عادی جامعه و برون رفت از فضای نگرانی عمومی توفیق یار تمامی خدمتگزاران و دلسوزان هم میهنان عزیز و مردم دنیا گردد.



برچسب ها: بانک شهر کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر