28 اسفند 1398 - 09:02
معاون گمرک ایران خبر داد؛

ورود بیش از ۱۵ میلیون ماسک به کشور تا ۲۹ اسفند

معاون فنی گمرک ایران از ورود بیش از ۱۵ میلیون عدد ماسک سه لایه و N۹۵ طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه به کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۱۲۶۶۵
ماسک

به گزارش ایبِنا، به گفته مهرداد جمال ارونقی ، علاوه بر محموله هایی که پیش از این اطلاع رسانی شد ، محمولۀ ماسک سه لایه به تعداد ۴ میلیون عدد روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه از کشور چین به طریق هوایی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) و محمولۀ بزرگ بعدی ماسک سه لایه به تعداد ۱۱ میلیون عدد و ۷۰۰ هزار ماسک N۹۵ روز پنجشنبه وارد کشور خواهد شد.


شایان ذکر است به همراه این محموله های عظیم ، ۱۰ دستگاه تولید ماسک نیز در آستانۀ ورود به کشور است که ظرفیت تولید هر دستگاه ، ۱۲۰ هزار ماسک در روز می باشد. این مقام مسئول افزود: گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت شبانه روزی نسبت به انجام تشریفات گمرکی کالاهای مذکور اقدام نموده و مقرر گردیده کالاهای مذکور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظارت گمرک مزبور بصورت حمل یکسره در اختیار مراجع ذیربط قرار گیرد.


معاون گمرک ایران همچنین از ترخیص ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور تنفسی طی شب گذشته از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد. بنا بر اعلام ارونقی، علاوه بر ۱۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی ترخیص شده از گمرک قزوین، محمولۀ دیگری طی ۶ فقره اظهارنامه مشتمل بر ۱۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی و ماسک های مربوطه که برای بیماران کرونایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به گمرک بندر انزلی اظهار شده در پایان تشریفات ترخیص قرار گرفته که این محموله نیز ترخیص می شود.


وی درخاتمه افزود: تشریفات بیش از ۱۰۰ هزار ماسک مخصوص لارنژیال پزشکی نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گمرک شهید رجائی بندرعباس در حال انجام است که نسبت به ترخیص این تعداد ماسک نیز از طریق گمرک مذکور اقدام خواهد شد.

برچسب ها: گمرک ماسک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر