سقوط سنگین سهام اروپا با وجود اعلام بسته کمک مالی

سهام اروپا با وجود اعلام چندین بسته تشویقی چند میلیارد دلاری از سوی دولت‌های مختلف اروپا برای مقابله با ویروس کرونا، در معاملات امروز کار خود را با سقوط سنگینی آغاز کردند.
کد خبر : ۱۱۲۶۹۱
بورس اروپا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز چهارشنبه با وجود اعلام چندین بسته تشویقی چند میلیارد دلاری از سوی دولت‌های مختلف اروپا برای مقابله با ویروس کرونا، سهام اروپا در معاملات امروز کار خود را با سقوط سنگینی آغاز کردند.


در ساعت اول معاملات امروز اروپا شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ با سقوط ۳.۷ درصدی روبرو شد. شاخص داکس آلمان ۴.۱۱ درصد سقوط کرد. کاک فرانسه ۳.۳۷ درصد پایین آمد و فوتسی انگلیس ۴.۲۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.


این با وجود این اتفاق می‌افتد که شب گذشته دولت انگلیس با معرفی یک بسته مالی ۴۰۰ میلیارد دلاری اعلام کرد هر چه در توان دارد را برای مقابله با ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی آن به کار خواهد گرفت.


در این میان تعطیلی رولسزرویس و ایرباس به علت شیوع ویروس کرونا باعث شد تا سهام این دو شرکت بدتر از همه سقوط کنند. سهام رولزرویس ۱۸.۷ درصد و سهام ایرباس ۱۴ درصد از ارزش خود را در همان ساعت اولیه معاملات امروز از دست دادند.

برچسب ها: بورس سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر