«ترودو» از بسته۱۸.۶میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا رونمایی کرد

نخست وزیر کانادا از بسته ۱۸.۶ میلیارد دلاری دولت این کشور برای حمایت از خانواده‌ها و کسب و کارهای متاثر از شیوع ویروس کرونا، خبر داد که به طور مستقیم در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۱۲۷۰۸
جاستین ترودو

به گزارش ایبِنا از رویترز، «جاستین ترودو» در جریان یک نشست مطبوعاتی خارج از منزل شخصی وی که از هفته گذشته و پس از مثبت شدن تست کرونای همسرش، در آنجا در قرنطینه به سر می‌برد، گفت: در این برهه سخت هیچ کانادایی نباید نگران پرداخت اجاره یا خریدهای خانه باشد.


وی ادامه داد: این اقدامات اقتصادی تضمین می‌کند که اقتصاد ما بعد از این بحران (کووید-۱۹) احیا می شود؛ دولت ما آماده انجام اقدامات بیشتر است.


دولت کانادا علاوه بر این، از طریق بخشش مالیات های معوق به خانواده‌ها و کسب و کارها، کمک ۵۵ میلیارد دلاری را نیز برای آنان فراهم خواهد آورد.


براساس اظهارات وزیر دارایی کانادا، مجموع اقدامات اتخاذ شده بیش از ۳ درصد از رشد ناخالص داخلی را به گردش خواهد انداخت.


«بیل مورنو» به خبرنگاران گفت که «دولت برای حمایت از اقتصاد از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد» و در ادامه این اقدامات را «فاز اول» محرک‌های اقتصادی خواند.


وی در ادامه تاکید کرد که مذاکرات با شرکت‌های هوایی و بخش نفت و گاز نیز در مورد اعطای کمک‌های ویژه به آنان نیز در جریان است.


مورنو افزود: دولت کانادا به زودی بودجه چشمگیری را برای ایالت آلبرتا که کانون بخش انرژی این کشور بوده ودر حال حاضر در تقلا است، اختصاص خواهد داد؛ بودجه‌ای که هزینه‌های تمیزکاری چاه‌های نفت و گاز و آنچه دولت آلبرتا آن را «چاه‌های یتیم» می‌خواند را نیز شامل می‌شود.


«استیفن پولور» مدیرکل بانک مرکزی کانادا نیز که در این نشست مطبوعاتی در کنار مورنو حاضر شده بود گفت که بانک مرکزی این کشور نیز آماده است تا نقدینگی لازم را برای بازارها فراهم کند.


کانادا در مجموع حدود ۶۰۰ مورد مبتلا به کووید-۱۹ گزارش کرده که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست داده اند.


ترودو و «دونالد ترامپ» امروز توافق کردند تا تمامی سفرهای غیرضروری بین دو کشور کانادا و آمریکا متوقف شود؛ این در حالی است که دو روز پیش ترودو اعلام کرده بود که از ورود تمامی اتباع خارجی به کانادا ممانعت به عمل خواهد آورد به غیر آمریکایی‌ها.


بدنبال این اطلاعیه، دلار کانادا برابر همتای آمریکایی خود ضعیف‌تر شد و با تنزل به کف چهار ساله خود، هر دلار آمریکا با ۱.۴۵۳۵ دلار کانادا معاوضه شد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر