29 اسفند 1398 - 10:13

دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و کمک معیشتی پرداخت کرد

سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۸ بیش از ۵۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان یارانه نقدی و کمک معیشتی و ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت کرد.
کد خبر : ۱۱۲۷۱۲
سازمان برنامه و بودجه

به گزارش ایبِنا، «مهدی قمصریان» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت که این سازمان  در سال جاری بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت کرده است.


وی بودجه عمرانی پرداخت شده امسال را حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: در ۴ ماه پایانی سال، به طور متوسط ماهانه ۲,۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت معیشتی پرداخت شد.


در این  گزارش، ‌ دولت در لایحه بودجه سال آینده، ۴۲۸ هزار میلیارد ریال پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار و ۳۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح حمایت معیشتی خانوار پیش‌بینی کرد.


در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۳۹۹ که به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اختصاص دارد، در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار میلیارد ریال برای این بخش پیش‌بینی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار دارد سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و حذف کند.


در این تبصره آمده است که منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال ۱۳۹۸، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر