05 فروردين 1399 - 16:01
تکیه نفت به فدرال رزرو؛

بهای طلای سیاه ۵ درصد بالا رفت

بهای نفت امروز (سه‌شنبه) تحت تاثیر اقدامات فدرال رزرو در راستای تقویت اقتصاد و امیدها مبنی بر توافق قریب الوقوع مقامات آمریکایی بر سر بسته کمکی دو تریلیون دلاری برای مقابله با کرونا، ۵ درصد رشد کرد.
کد خبر : ۱۱۲۷۹۰
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، فدرال رزرو روز گذشته از مجموعه از اقدامات و برنامه‌های خود شامل خریداری بی سابقه و نامحدود دارایی شرکت‌ها رونمایی کرد. «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز نسبت به توافق قریب الوقوع واشنگتن بر سر بسته کمکی ابراز اطمینان کرد.


«یوجین وینبرگ» تحلیل گر کومرزبانک گفت: این اقدام قیمت‌های نفت را به شکلی چشمگیر شناور خواهد کرد دستکم برای کوتاه مدت اما اینکه آیا رویکرد مثبت در بازار نفت همچنان ادامه می‌یابد یا خیر، بسیار قابل تامل است.


نفت خام برنت با رشد ۳۸ دلاری یا ۵.۱ درصدی، هر بشکه با قیمت ۲۸.۴۱ دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با جهش ۱.۵۲ دلاری یا ۶.۶ درصدی، با قیمت ۲۴.۹۰ دلار خرید و فروش شد. محرک قابل انتظار فدرال رزرو ارزش دلار آمریکا را در برابر سایر ارزها کاهش داد. دلار ضعیف‌تر به حمایت از قیمت نفت و همچنین سایر کالاها برپایه دلار می‌انجامد.


با این حال، قیمت نفت تحت تاثیر کاهش شدید تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا و جنگ نفتی در گرفته مابین ریاض و مسکو و لغو اقدامات اوپک و سایر کشورهای تولید کننده نفت مبنی بر کاهش تولیدات، در سال ۲۰۲۰ به نصف تقلیل پیدا کرده است. انتظار می‌رود تازه‌ترین گزارش هفتگی آمریکا از ذخایر نفتی، برای نهمین هفته متوالی افزایش موجودی انبار را نشان دهد؛ موضوعی که بر بازار اشباع شده کنونی صحه می‌گذارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر