06 فروردين 1399 - 14:14
با رویکرد جهش تولید؛

برنامه جدید بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: رویکرد بانک در پرداخت تسهیلات اعتباری معطوف کمک به جهش تولید خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۲۸۰۸
رویکرد بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات اعتباری معطوف کمک به جهش تولید خواهد بود

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در جلسه کارگروه جهش تولید بانک توسعه تعاون با اعلام اینکه اثربخشی تسهیلات اعتباری مستلزم تعامل منطقی و حرفه‌ای و درک متقابل بین بانک و متقاضیان واقعی می‌باشد، گفت: بی‌تردید کسب‌وکار مرتبط با بازار پول و بنگاه‌های اقتصادی نظیر بانک، تمامی توفیق و اثربخشی فعالیتشان در حمایت از بخش تولید کشور که از یک‌سو منجر به رونق تولید، جهش تولید، ایجاد و حفظ اشتغال شود و از سوی دیگر از هدر رفت منابع نیز جلوگیری گردد، درگرو شناسایی دقیق، کامل و صحیح تولیدکنندگان واقعی و نیازسنجی و ظرفیت سنجی دقیق مشتریانی است که از هر حیث از اهلیت و قابلیت لازم در عرصه تولید و گرداندن یک بنگاه اقتصادی تولیدی برخوردار باشند که مسلماً تحقق این امر مهم و تلفیق مناسب و هدفمند سرمایه‌های مختلف اعم از پولی، مالی، انسانی، مدیریتی، فنی و تجربی، فناوری و تکنولوژی، خلاقیت و نوآوری باشد می‌تواند بهترین نرخ بازدهی را در عرصه تولید و جهش تولید برای کشور با خود به همراه داشته باشد.


مهدیان تولید را مهمترین رکن در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی و توسعه کشور یادکرد و در اینباره گفت: بانک و نظام بانکی می‌تواند با رویکرد اقتضائی و مبتنی بر یک استراتژی هوشمندانه و هدفمند در شرایطی که کشور بیش‌ازپیش به این مهم نیاز دارد، عامل تسهیل و سرعت بخشی در امر تولید و جهش تولید تلقی گردد که تحقق این امر می‌تواند علاوه بر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور از فعالیت غیرقانونی در قالب دلالی و واسطه‌گری و از قاچاق کالا جلوگیری نماید.


مدیر عامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون با رقم بالغ‌بر ۱۴۵۰۰۰ میلیارد ریال در پایان سال ۹۸ نسبت به پایان سال ۹۷ از رشد قابل‌قبولی برخوردار بوده است گفت: خوشبختانه میزان تسهیلات اعتباری پرداختی این بانک به نحوی بوده است که علاوه بر رشد کمی نسبت به رقم پرداختی در سال ۹۷، در مقایسه با برنامه اعتباری تدوین‌شده برای سال ۹۸ نیز بالاتر بوده است، ضمن آنکه به همان نسبت نیز ما شاهد این اتفاق مهم می‌باشیم که بیشترین حجم پرداختی تسهیلات این بانک در سال گذشته به بخش‌ها و زیر بخش‌های صنعت و کشاورزی و مسکن و عمران برای کمک به رونق تولید و افزایش حجم تولید و ایجاد و حفظ اشتغال در قالب ایجادی، تکمیلی، توسعه‌ای و تأمین نیاز سرمایه در گردش تخصیص داده‌شده است که مسلماً این بانک با تدوین سیاست‌های اعتباری مبتنی بر شعار سال، عمده محور فعالیت و خدمات خود را با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، تجمیع منابع موجود از طرق مختلف و افزایش توان تسهیلات دهی در جهت کمک به جهش تولید از طریق بنگاه‌های تولیدی به‌ویژه شرکت‌های تعاونی تولیدی به‌عنوان جامعه هدف اصلی خواهد کرد.


وی بابیان تحریم‌های ظالمانه‌ای که متوجه این کشور شده است اظهار داشت: هر تهدیدی می‌تواند فی النفسه به‌عنوان یک فرصت تلقی گردد زیرا در شرایط سخت، دشوار توأم با تهدید و مشکلات است که اصل خلاقیت و نوآوری شکل می‌گیرد و بروز و ظهور پیدا می‌کند. ویدر همین رابطه افزود: مردم ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب همواره طعم تلخ تحریم را در ابعاد و اشکال مختلف لمس کرده و چشیده‌اند و بی‌تردید همین عامل تحریم باعث خودباوری، عزم و اراده جدی مردم درصحنه‌های مختلف اقتصادی شده است.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه موضوع محدودیت منابع همواره محل چالش همه کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه می‌باشد و هیچ کشوری نه دارای همه منابع اصلی تولید می‌باشد و نه به تنهائی قادر به تأمین منابع موردنیاز است گفت: افزایش مشارکت نیروی کار یک فرصت و یک منبع بی‌بدیل برای رشد اقتصادی است و هر چه تعداد افراد حاضر در تولید کالاها و خدمات بیشتر باشد رشد اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت.


وی یافتن منابع جدید را یک فرصت برای رفع کاستی‌ها و تبدیل تهدید به فرصت قلمداد کرد و دراین‌باره گفت: تولید کالاها و خدمات مختلف در وهله اول نیازمند دسترسی به منابع اولیه موردنیاز آنها است. بدون شک منابع طبیعی نقشی تعیین‌کننده در صنایع مختلف کشورها دارند. گاه یافتن یک منبع جدید به‌مثابه ایجاد ظرفیت جدید در کشور برای تولید کالا و خدمات جدید است؛ و گاه به معنای قطع وابستگی از واردات مواد اولیه از سایر کشورها و افزایش توانایی کشور در تولید کالاها و خدمات مشتق شده از آن است.


مهدیان افزایش تخصص نیروی کار را عامل پیش برنده برای عبور از محدودیت‌ها و کمک به تولید و جهش تولید و جلوگیری از هدر رفت منابع و افزایش کارایی و اثربخشی دانست و در این خصوص اظهار داشت: اگر رشد اقتصادی معلول افزایش تولید کالا و خدمات مختلف در اقتصاد است، نیروی انسانی متخصص و ماهر علت اصلی در به وجود آمدن کالاها و خدمات جدید در اقتصاد است. حقیقتی بسیار مهم که کشورهای پیشرفته به‌خوبی به اهمیت آن پی برده‌اند.


وی بابیان اینکه در فقدان نیروی کار متخصص، فعالیت‌ها با بهره‌وری پایین انجام‌شده، کیفیت کالاها پایین بوده و قیمت آنها توانایی رقابت با رقبای خارجی را ندارد گفت: توجه به نیروی انسانی و تبدیل آن به سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در بهبود رشد اقتصادی است. این همان عاملی است که موجب می‌شود جوامع پیشرفته توجه ویژه‌ای به آموزش داشته باشند و سرمایه‌گذاری وسیعی در سیستم آموزشی خود انجام دهند.


مهدیان بابیان اینکه آنچه دراین‌بین مهم است نگاه واقع‌بینانه نسبت به داشته‌ها و نداشته ها از یک‌سو و برنامه‌ریزی هدفمند برای بهره‌گیری صحیح و اصولی از منابع موجود و در دسترس با کارایی و اثربخشی و بهره‌وری قابل‌قبول و جلوگیری از هدر رفت آن می‌باشد گفت: کشور با دارا بودن نیروی جوان، تحصیل‌کرده و متخصص با ظرفیت علمی و عملی می‌تواند با فراهم نمودن شرایط لازم و میدان دادن به آنها و باور داشتن به توان و قابلیت آنان نسبت به رفع کاستی‌ها و مشکلات اقدام اساسی نماید و در عرصه تولید، رونق تولید و جهش تولید گام‌های اساسی بردارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر