06 فروردين 1399 - 14:32
در بحبوحه شیوع کرونا؛

فرانسه با بسته ۴ میلیارد یورویی به کمک استارتاپ‌ها می‌رود

دولت فرانسه با افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور، بزودی طرح ۴ میلیارد یورویی (۴.۳۳میلیارد دلار) خود را برای کمک به استارتاپ‌های فرانسوی راه‌اندازی می‌کند.
کد خبر : ۱۱۲۸۱۱
استارت آپ

به گزارش ایبِنا از رویترز، در سال های اخیر، سرمایه گذاری در شرکت‌های دیجیتال نوپا در فرانسه رونق گرفته و این امر از طریق کاهش مالیات و اقدامات سودمند «امانوئل مکرون» رییس جمهوری این کشور برای حمایت از این کسب و کارها، میسر شده؛ مکرون متعهد شده که فرانسه را به یک «کشور استارتاپ/پیشتاز) تبدیل کند.


«سدریک او» وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه در گفتگو با شبکه رادیویی کلاسیک گفت: بزودی از برنامه‌ای ویژه برای حمایت از استارتاپ‌ها رونمایی می‌کنیم. در مجموع این طرح برای تزریق ۴ میلیارد یورو نقدینگی است.


براساس آمار ارائه شده از شرکت هلندی داده‌های آماری دیل‌روم (Dealroom)، نقدینگی تزریق شده به استارتاپ‌های فرانسوی توسط صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر در طول ۹ ماه آغازین سال ۲۰۱۹ نسبت به مدتی مشابه در سال پیش از آن، با ۳۰ درصد جهش به ۳.۹ میلیارد یورو رسیده است.


برخی از برنامه‌های موجود در طرح تزریق نقدینگی دولت فرانسه به استارت‌آپ‌های متاثر از شیوع کرونا، عبارتست از؛ تامین مالی مجدد (به مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو)، پرداخت زودتر از موعد بخشی از اعتبارهای مالیاتی (به مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو)، تسریع در پرداخت سرمایه گذاری های از پیش برنامه ریزی شده در این بخش به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو.


سدریک او با اشاره به اینکه وی در هفته جاری به منظور افزایش حمایت از استارت آپ‌ها با تعدادی از صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر ملاقات خواهد کرد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جهان، این خطر وجود دارد که برخی از سرمایه گذاران محتاط و محافظه‌کار شوند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها