08 فروردين 1399 - 11:24
در هفته گذشته؛

بیش از ۳میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کردند

براساس آمار جدید منتشر شده توسط اداره کار ایالات متحده، بیش از ۳ میلیون آمریکایی هفته گذشته برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت نام کردند.
کد خبر : ۱۱۲۸۳۴
بیکاری

به گزارش ایبنا از ان بی سی نیوز، افزایش چشمگیر شمار متقاضیان استفاده از مزایای بیکاری در حالی رخ داده است که قرنطینه سراسری به منظور متوقف کردن شیوع ویروس کرونا، آمریکایی ها را از محیط کاری خود جدا کرده، کسب و کارها مختل و بسیاری از شرکت ها وادار به تعطیلی یا تعدیل نیرو شده اند.


براساس گزارش اداره کار آمریکا، تنها در هفته گذشته و پیش از آغاز قرنطینه ۲۸۲ هزار نفر برای استفاده از مزایای بیکاری تشکیل پرونده دادند.


دایان اسوانک اقتصاددان ارشد موسسه گرانت تورنتون، ضمن اشاره به اینکه این اعداد و ارقام حتی آمار هفته جاری را نیز شامل نمی شود، گفت: اعداد و ارقام جدید قطره ای برابر دریا است. کسب و کارها نمی توانند برای چنین توقف ناگهانی در ورود پول به تجارتشان برنامه ریزی کنند؛ مقطع فعلی شباهتی به شرایط "روز مبادا" ندارد. این فراتر از هرچیزی است که تاکنون دیده ایم و سرعت آن دردناک است.


بنا به گفته فرماندار کالیفرنیا، این ایالت به تنهایی در یک روز بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی مزایای بیکاری داشته است.


معاملات آتی بورس وال استریت نیز پس از تصویب بسته نجات تاریخی ۲ تریلیون دلاری توسط سنا، به یکباره صعودی شد اما بلافاصله پس از انتشار اعداد و ارقام اداره کار، هر سه شاخص اصلی آن سقوط کردند.


بسته نجات مذکور شامل اقدامات ویژه ای برای مدیریت افزایش متقاضیان مزایای بیکاری است.


مارک همریک تحلیلگر ارشد اقتصادی در Bankrate.com گفت: منطقی است که انتظار داشته باشیم تعدادی یا شاید تعداد زیادی از این مشاغل بعد از بازگشت به روال عادی، به قوت خود باقی بمانند اما نه همه آنها. یکی از اهداف این لایحه که حالا راهی کنگره شده، این است که به کسب و کارها کمک کند تا دوام آورده و پرسنل خود را نگه دارند.


بالاترین رقم ثبت شده متقاضیان بیکاری به اکتبر سال ۱۹۸۲ مربوط می شود؛ زمانی که ۶۹۵ هزار آمریکایی برای استفاده از مزایای بیکاری فرم پر کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر