08 فروردين 1399 - 18:16
رییس صندوق ثروت ملی روسیه؛

تعادل بازار نفت با افزایش اعضای اوپک‌پلاس و توافقی تازه، شدنی است

رییس صندوق ثروت ملی روسیه با اشاره به لزوم همکاری کشورها در راستای تعدیل آثار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، گفت که یک توافق تازه از سوی اوپک پلاس با تعامل کشورها می تواند بازارهای نفت را متعادل کند.
کد خبر : ۱۱۲۸۴۲
اوپک

به گزارش ایبِنا از رویترز، شکست مذاکرات و از هم پاشیده شدن توافق اوپک و اوپک پلاس به منظور کاهش تولیدات نفتی در راستای حمایت از قیمت‌ها در اوایل ماه جاری، منجر به سقوط شدید قیمت‌های جهانی نفت شد.


«کایریل دیمیتریف» در گفت‌وگویی تلفنی با رویترز گفت: برای احیای اقتصاد جهان، نیازمند اقدامات مشترک تمام کشورها است؛ این اقدامات علاوه بر این در چارچوب توافقات اوپک پلاس نیز امکان پذیر بوده و در مورد آن نیز صادق است.


دیمیتریف و «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه مذاکره کنندگان ارشد مسکو در توافق بر سر کاهش تولیدات نفتی با اوپک بودند. توافق جاری تا ۳۱ مارس پا برجا است.


دیمیتریف افزود: با عربستان سعودی و چند کشور دیگر در تماس هستیم. براساس این تماس‌ها پیش بینی می‌کنیم اگر تعداد اعضای اوپک پلاس بیشتر شود و سایر کشورها ملحق شوند، این امکان وجود دارد تا برای تعادل بازارهای نفت به یک توافق مشترک برسیم.


دیمیتریف از برشمردن نام اعضای احتمالی یا حتمی توافق جدید خودداری کرد. «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت که وی در زمان مناسب در جنگ نفتی درگرفته مابین ریاض و مسکو مداخله خواهد کرد.


رییس صندوق ثروت ملی مسکو علاوه بر این اعلام کرد که بحران اقتصادی جهان پیش از کرونا نیز اجتناب ناپذیر بود زیرا نسبت بدهی و تولید ناخالص داخلی جهان به ۳۲۳ درصد افزایش یافته و این در حالی است که این رقم در زمان بحران اقتصادی پیشین (۲۰۰۸) ۲۳۰درصد بو؛ به گفته وی کرونا تنها جرقه این بحران را زده است.


وی افزود: در حال حاضر تلاش‌ها برای بازگرداندن روابط روسیه و آمریکا به حالت اول، از همیشه مهمتر است؛ ما از جانب خودمان نهایت تلاشمان را می‌کینم و امیدواریم آمریکا هم لزوم و اهمیت این موضوع را درک کند.


صندوق ثروت ملی روسیه و شرکای آن تا به اینجای کار ۵۰۰ هزار کیت آزمایش ویروس کرونا را تولید کرده‌اند اما در نظر دارند تا این رقم را به هفته‌ای ۲.۵ میلیون کیت برسانند.


بدنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه که تعدادی از افراد پرنفوذ مسکو را نیز شامل می‌شود، به یک هزار نفر و ثبت چهار قربانی، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد که وی امیدوار است تا روسیه کرونا را ظرف دو تا سه ماه شکست دهد.


دیمیتریف معتقد است که مسکو باید مسیر کره جنوبی و هنگ کنگ را در پیش بگیرد؛ مسیری که این دو کشور با استفاده از آن نشان دادند که چگونه نمونه گیری و آزمایش می‌تواند گسترش کرونا را محدود کند.


وی گفته است که ظرف مدت یک ماه، کیت‌های آزمایش برای استفاده سریع و همگانی آماده خواهد شد بنابراین مردم می‌توانند با استفاده از پیک و نرم افزارهای دلیوری از خانه آن را سفارش دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر