08 فروردين 1399 - 19:57
با هدف بسترسازی برای خرید اوراق قرضه دولتی‌؛

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را برای سومین بار در ماه جاری کاهش داد

بانک مرکزی کانادا در تلاش برای حمایت از نظام مالی و اقتصاد کشور برابر اپیدمی جهانی کرونا، نرخ بهره شبانه خود را برای سومین بار در ماه جاری به اندازه ۵۰ نقطه واحد کاهش داد.
کد خبر : ۱۱۲۸۴۵
بانک مرکزی کانادا

به گزارش ایبِنا از رویترز، بانک مرکزی کانادا در اقدامی ناگهامی نرخ بهره شبانه را از ۰.۷۵ به ۰.۲۵ درصد کاهش داد؛ این رقم پایین‌ترین سطح نرخ بهره در بیش از یک دهه اخیر در کشور کانادا محسوب می‌شود.


بانک مرکزی کانادا که برای نخستین بار در چهارم و سپس در سیزدهم ماه مارس اقدام مشابهی را انجام داده بود، اعلام کرده است که در صورت نیاز به حمایت از اقتصاد کشور و متناسب نگه داشتن نرخ ترم، آمادگی اتخاذ تدابیر بیشتری را نیز دارد.


این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع کووید-۱۹ همچون کاهش ناگهانی قیمت جهانی نفت، عواقب جدی را برای مردم و اقتصاد کانادا در بردارد. هدف تصمیم امروز ما حمایت از نظام مالی و نقش مرکزی آن در فراهم کردن اعتبار برای اقتصاد کشور و البته آماده سازی بستر برای بازگشت اقتصاد به روال عادی است.


بدنبال این اقدام، ارزش دلار کانادا نسبت به همتای آمریکایی آن تضعیف و هر دلار آمریکا با ۱.۴۱۴۶ دلار کانادا معامله شد.


علاوه بر این، بانک مرکزی کانادا طرح جدیدی را موسوم به «برنامه خرید اوراق تجاری» راه اندازی کرده است تا از این طریق فشارهای وارد بر بازارهای تامین مالی کوتاه مدت را تعدیل کند و همچنین از آغاز خریداری اوراق قرضه دولت کانادا در بازار ثانویه خبر داده است. این اقدام با خرید اوراق به ارزش هفته‌ای ۵میلیارد دلار کانادا و در موازات منحنی بازده آغاز خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر