09 فروردين 1399 - 09:26

کنگره آمریکا لایحه ۲ تریلیون دلاری مقابله با کرونا را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (شنبه) بسته تاریخی ۲.۲ تریلیون دلاری مقابله با کرونا را به منظور کمک به افراد و کسب و کارهایی که با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، تصویب کرد.
کد خبر : ۱۱۲۸۴۸
آمریکا

به گزارش ایبِنا از رویترز، این لایحه علاوه بر این میلیاردها دلار را به بخش خدمات پزشکی که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، سرازیر خواهد کرد.


نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در پایان جلسه سه ساعته گفت: کشور ما به دلیل پاندمی ویروس کرونا که بدترین اپیدمی جهانی یک قرن اخیر است، با اضطرار اقتصادی و بهداشتی تاریخی مواجه شده است. مهم نیست که قدم بعدی ما چیست اما در حال حاضر قصد داریم این قانون را تصویب کنیم.


نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا (که تحت رهبری دمکرات‌ها اداره می شود) با رای گیری شفاهی به بسته پیشنهادی رای داده و چالش رویه‌ای مطرح شده توسط توماس مَسی نماینده جمهوریخواه کنگره را که با سماجت بدنبال رای گیری رسمی و مستند بود، کنار زدند؛ چنین اقدامی می‌توانست تصویب این لایحه را به تاخیر بیاندازد.


مَسی که به دفعات رهبران حزب جمهوریخواه را به چالش کشیده و برابر آنان ایستاده است، در توییتی نوشت که به اعتقاد وی در این لایحه هزینه‌های غیرضروری زیادی گنجانده شده و علاوه بر این به فدرال رزرو قدرت زیادی می‌دهد. 


دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز در توییتی مَسی را «خودنمای درجه سوم» خواند و نوشت: او فقط به دنبال شهرت است. او نمی‌تواند این (بسته) را متوقف کند، تنها (کاری که می‌تواند انجام دهد) به تاخیر انداختن آن است که هم خطرناک است و هم پرهزینه. کارگران و کسب و کارهای کوچک حالا برای بقا به پول نیاز دارند.


وی در ادامه توییت خود نوشته بود: مجلس را دوباره به دست بگیرید اما مَسی را از حزب جمهوریخواه بیرون بیاندازید!


با این حال سایر قانونگذاران حزب جمهوریخواه و هم‌قطار مسی با درخواست وی مخالفت کردند. وی در حالی درخواست حضور رسمی نمایندگان را برای رای گیری مطرح کرده بود که آزمایش ابتلا به کرونای دست کم سه عضو کنگره مثبت شده و بیش از یک دوجین از نمایندگان نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.


این بسته نجات بزرگترین کمک مالی است که توسط کنگره به تصویب رسیده و شامل ۵۰۰ میلیارد کمک به صنایع به شدت خسارت دیده و ۲۹۰ میلیارد دلار پرداختی مستقیم به خانواده‌های آمریکایی تا سقف ۳هزار به ازای هر خانوار است.


علاوه بر این، بسته مذکور ۳۵۰ میلیارد دلار در قالب وام برای کسب و کارهای کوچک، ۲۵۰ میلیارد دلار در قالب کمک مالی برای بیکاری طولانی مدت و دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار را برای بیمارستان‌ها و سایر سیستم‌های بهداشتی مرتبط فراهم می‌آورد.


حمایت نادر اما عمیق هر دو حزب کنگره از این لایحه، بر این موضوع صحه می‌گذارد که قانونگذاران تا چه اندازه خطر این اپیدمی جهانی را جدی می‌گیرند؛ بحرانی که آمریکایی‌ها را دچار و سیستم بهداشتی این کشور را به شدت تهدید کرده است.


پنجشنبه هفته گذشته آمریکا از حیث بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ از چین و ایتالیا سبقت گرفت. شمار مبتلایان در آمریکا از ۸۷ هزار نفر گذشته و تعداد قربانیان نیز از یک هزار و ۳۰۰ تن تجاوز کرده است.


براساس آمار جدید منتشر شده توسط اداره کار ایالات متحده، بیش از ۳ میلیون آمریکایی هفته گذشته برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت نام کردند؛ این در حالی است که بالاترین رقم ثبت شده متقاضیان بیکاری به اکتبر سال ۱۹۸۲ مربوط می‌شود؛ زمانی که ۶۹۵ هزار آمریکایی برای استفاده از مزایای بیکاری فرم پر کرده بودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها