12 فروردين 1399 - 17:49

هزینه ۲۵ میلیارد دلاری اندونزی برای مقابله با کرونا

رییس جمهوری اندونزی ضمن اعلام وضعیت اضطراری به دلیل اپیدمی ویروس کرونا در این کشور، از افزایش هزینه ۲۴.۹ میلیارد دلاری برای تعدیل آثار ناشی از کووید-۱۹ خبر داد.
کد خبر : ۱۱۲۹۱۰
اندونزی

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، «جوکو ویدودو» اعلام کرد که وی مقررات جدیدی را امضا کرده است که «به مقامات این قدرت را می دهد تا به منظور حصول اطمینان از بهداشت عمومی، نجات اقتصاد ملی و نظام مالی کشور، اقدامات فوق العاده ای اتخاذ کنند.»


ویدودو با اشاره به اینکه این اقدام کسری بودجه سال ۲۰۲۰ را به اندازه ۵.۰۷ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش میدهد، گفت: براساس تصمیم دولت، مجموع هزینه اضافی برای مدیریت کووید-۱۹، معادل ۴۰۵.۱ تریلیون روپیه است.


بسته محرک مذکور کاهش سه درصدی نرخ مالیات بر شرکت‌ها و رسیدن آن به ۲۲ درصد را شامل می شود.


وی به خبرنگاران گفت که از جمله سایر اقدامات می توان به توسعه رفاه اجتماعی و بهره مند ساختن ۱۰ میلیون خانوار، کمک معیشتی برای تامین مواد غذایی و تخفیف تعرفه برق و سایر معافیت‌ها اشاره کرد.


اندکی پس از اعلام ویدودو، «پری وارجیو» رییس بانک مرکزی اندونزی با اشاره به اقدامات جدید دولت، پیش بینی این نهاد را از رشد تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۲۰۲۰ اصلاح و آن را از ۴.۲ تا ۴.۶ درصد به ۲.۳ تا ۲.۵ درصد کاهش داد.


رشد اقتصادی اندونزی در سال گذشته میلادی ۵.۰۲ درصد بود و پیش بینی جدید بانک مرکزی اندونزی ضعیف ترین پیش بینی این بانک از سال ۲۰۰۱ تاکنون محسوب ‌می شود.


وارجیو علاوه بر این هشدار داد که به دلیل محدودیت ها پس از فرمان ویدودو مبنی بر اعمال مقررات سختگیرانه در خصوص حفظ فاصله اجتماعی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، رشد اقتصادی کوتاه مدت اندونزی نیز احتمالا با کاهش مواجه خواهد شد.


متخصصان پزشکی گفته‌اند که اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان، باید در مورد تردد شهروندانش اقدامات سفت و سخت‌تری اتخاذ کند. آمار موارد تایید شده مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور از صفر در اوایل مارس به یک هزار و ۵۲۸ نفر تغییر کرده و تعداد تلفات ۱۶ نفر گزارش شده است.


بدنبال اعلام نتایج یک تحقیق که نشان می‌داد در صورت عدم اتخاذ تدابیر سختگیرانه توسط اندونزی، آمار تلفات این کشور به ۱۴۰ هزار نفر خواهد رسید، دولت این کشور از ورود تمامی اتباع خارجی جلوگیری کرد.

برچسب ها: اندونزی کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر