12 فروردين 1399 - 18:26

جهش دلار همزمان با افزایش تقاضا در آخرین روز سال مالی ژاپن

همزمان با افزایش تقاضای شرکت‌های ژاپنی برای دلار در آخرین روز سال مالی این کشور، ارزش اسکناس سبز آمریکا در برابر بسیاری از ارزهای اصلی جهان افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۱۱۲۹۱۲
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، امروز (سه‌شنبه) آخرین روز تجاری در سال مالی ژاپن و آخرین روز سه ماهه نخست سال جدید میلادی برای بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ در گوشه و کنار جهان است؛ موضوعی که در بحبوحه بسته شدن حساب های بازیگران اصلی بازار ارز، منجر به ایجاد نوساناتی شده و تجمیع آن به تقویت دلار انجامیده است.


«یوکیو ایشیزوکا» استراتژیست ارز در موسسه خدمات مالی دایوا سکوریتیز (Daiwa Securities) ژاپن گفت: حرف سر زبان‌ها این است که شرکت‌های ژاپنی کمبود دلار دارند؛ موضوعی که احتمالا تقاضا را برای دلار به وقت لندن همچنان بالا نگه می‌دارد.


همزمان با اینکه اخبار مرتبط با ویروس کرونا در خطوط مقدم جبهه اروپایی، گیج کننده بوده و ایتالیا پایین‌ترین نرخ موارد ابتلا را در دو هفته اخیر گزارش کرده و در سوی دیگر تلفات روزانه اسپانیا افزایش یافته است، سرمایه گذاران به خرید دلار ادامه می‌دهند.


ارزش دلار در سبدی متشکل از ۶ ارز، ۰.۷ درصد رشد داشت.


در پایان سه ماهه نخست سال، دلار آمریکا با ۲.۵ درصد افزایش، بیشترین رشد را از آن خود کرد و کرون نروژ بزرگ‌ترین بازنده بود و برابر دلار ۱۹درصد از ارزش خود را از دست داد.


هر دلار با رشد ۰.۷ درصدی برابر همتای ژاپنی خود، با قیمت ۱۰۸.۶۰ ین معامله شد.


یوآن چین تنها ارزی بود که در برابر روند از دست رفتن ارزش ارزها برابر دلار مقاومت کرد و ارزش خود را برابر آن، چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی بدون تغییر نگه داشت.


اگرچه یوآن برابر دلار مقاومت کرد، دلار استرالیا تضعیف شد و ۱.۳درصد از ارزش خود را برابر همتای آمریکایی از دست داد. هر دلار استرالیا با ۰.۶۰۹ دلار آمریکا معاوضه شد.


ارزش هر یورو برابر دلار نیز یک درصد افت کرد و به ۱.۰۹۲۷ دلار رسید و هر پوند استرلینگ هم با افت ۰.۶درصدی با ۱.۲۳۴۷ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر