16 فروردين 1399 - 13:35
معاون وزیر اقتصاد:

بازار سرمایه کانال مهم تامین مالی است

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: بازار سرمایه یکی از کانال های مهم تامین مالی است که در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی دارد و هم دولت و هم بخش خصوصی می توانند از این مسیر استفاده کنند.
کد خبر : ۱۱۲۹۶۷
محمدعلی دهقان دهنوی

به گزارش ایبِنا، محمد علی دهقان معاون وزیر اقتصاد و دارایی به برنامه ریزی ها برای جهش تولید اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه هایی که باید انجام شود و در حال حاضر روی آن تمرکز داریم، بهبود فضای کسب و کار است یعنی سیاست هایی که لزوما نیازمند تزریق منابع بودجه و مالی نیستند.


معاون وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۸ پیش بینی ها درباره وضعیت اقتصادی و رشد کشور خوب نبود اما در طول سال با تلاشی که انجام شد، توانستیم در بخش غیر نفتی اقتصاد رشد مثبت داشته باشیم.


برنامه ریزی برای جهش تولید


وی به برنامه ریزی ها برای جهش تولید اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه هایی که باید انجام شود و در حال حاضر روی آن تمرکز داریم، بهبود فضای کسب و کار است یعنی سیاست هایی که لزوما نیازمند تزریق منابع بودجه و مالی نیستند بلکه به دنبال اصلاح فرآیندها، تسهیل شرایط مجوزها، رفع قوانین و مقررات مانع در تولید، می توان انتظار جهش تولید را داشت.


تسهیل فضای کسب و کار


دهقان عنوان کرد: در کنار تسهیل فضای کسب و کار، سیاست های بخش اعتباری و تامین مالی در سال جاری باید با قدرت بیشتری به حرکت در بیاید زیرا به دلیل کرونا بخش های زیادی با مشکل تامین اعتبار روبرو هستند. این شامل خطوط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار بانک ها قرار می دهد تا به تولید تزریق شود، خواهد بود.


وی همچنین اشاره کرد: بازار سرمایه یکی از کانال های مهم تامین مالی است که در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی دارد و هم دولت و هم بخش خصوصی می توانند از این مسیر استفاده کنند تا برنامه های خودشان را تامین مالی کنند و به نتیجه برسانند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر