17 فروردين 1399 - 11:06

پیش‌بینی گذر شاخص بورس از ارتفاع ۶۰۰ هزار واحد

کارشناس بازار سرمایه باپیش‌بینی فتح ارتفاع ۶۰۰ هزار واحدی توسط شاخص بورس گفت: تا مادامی که این نقدینگی در بازار سهام وجود داشته باشد، روند رو به رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۱۲۹۸۲
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

منصور کریمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به وجود نقدینگی خوب و قابل توجه در بازار سرمایه گفت: این مولفه یکی از نکات مثبت این بازار در شرایط کنونی است؛ چرا که مادامی که این نقدینگی در بازار سهام وجود داشته باشد، روند رو به رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر بدون شک رفته رفته در آینده نزدیک شاهد کمرنگ شدن انتشار ویروس کرونا و کنترل این بیماری کرونا خواهیم بود که این موضوع نیز موجب می‌شود شاهد رونق بیشتر تولید در شرکت‌ها و در نتیجه تداوم رشد بازار سهام باشیم.


وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این طی هفته‌های گذشته قیمت جهانی نفت تقریبا به پایین‌ترین حد خود رسیده بود که خوشبختانه این روزها شاهد بهبود قیمت‌های جهانی در این بازار هستیم. این در حالی است که امکان بهبود بیشتر قیمت جهانی نفت طی هفته‌های آینده وجود دارد و می‌توان از این مولفه نیز در کنار دو مورد اشاره شده به عنوان عوامل تداوم رشد بازار سرمایه اشاره کرد.


این کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی فتح ارتفاع ۶۰۰ هزار واحدی توسط شاخص بورس در روزهای پیش‌رو گفت: هر چند بازار سرمایه در سال جدید دچار مشکلاتی همچون ایجاد اختلال در سامانه‌های معاملاتی است و تقریبا دو هفته نیمه تعطیل را در بازار سرمایه پشت سر گذاشته‌ایم، اما حجم و ارزش معاملات در بازار سهام قابل توجه است که این موضوع نیز نشان از تداوم روزهای رو به رشد این بازار دارد.


وی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که موجب شده در بازار سهام بویژه در ایام نوروز شاهد تداوم روند رو به رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها باشیم، رکود حاکم بر سایر بازارها به صورت سنتی در ایام نوروز و همچنین بیماری کرونا است. به همین دلیل تنها بازار قابل دسترسی برای سرمایه‌گذاران بازار سهام است.


این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: با برطرف شدن مشکلات اقتصادی که بواسطه بیماری کرونا، طی هفته‌های پیش‌رو روند مثبت ادامه داشته باشد و شاخص بورس به سطوح بالاتری دست پیدا کند.


وی همچنین از نقدشوندگی بازار سرمایه به عنوان یکی دیگر از عوامل حضور نقدینگی در این بازار یاد کرد و گفت: انتظاراتی که موجب تداوم رکود در سایر بازارها می‌شود می‌تواند به عنوان دلیل خوبی برای تداوم حضور نقدینگی در بازار سهام و همچنین ادامه رشد شاخص و قیمت نمادهای مختلف مطرح باشد، ‌بنابراین در سال جدید که با عنوان جهش تولید نیز نامگذاری شده است، می‌توان با بهره‌گیری از تداوم حضور نقدینگی در این بازار در راستای تامین مالی بنگاه‌ها و صنایع از این فرصت خوب بهره ببریم.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر