20 فروردين 1399 - 10:37
ایبِنا خبر می‌دهد:

بلاتکلیفی فعالیت صرافان با شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا فعالیت صرافان با مشکلات و بلاتکلیفی مواجه باشد زیرا اجازه فعالیت محدود آن ها از سوی بانک مرکزی صادر شده اما شهرداری اخطار پلمپ برای آن ها ارسال کرده است.
کد خبر : ۱۱۳۰۷۷
صرافی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با شیوع ویروس کرونا و محدودیت فعالیت بسیاری از کسب وکارها از پیش از آغاز سال ۹۹، صرافان از جمله صنوفی بودند که به دلیل شیوه فعالیت و امکان تجمع افراد و مشتریان آن ها، فعالیت خود را متوقف کردند.


اما براساس اعلام کانون صرافان ایرانیان، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیمات دولت برای عدم فعالیت برخی صنف ها و یا فعالیت برخی از آنها به صورت محدود، صرافی ها از آن جمله از مشاغلی هستند که دولت و بانک مرکزی تصمیم بر آن داشت که به صورت محدود به فعالیت خود ادامه دهند.


از دیگر سو شهرداری اخطارهایی مبنی بر بستن صرافی‌ها به دلیل تجمع در مقابل آنها می‌دهد چرا که اختلاف قیمت خرید در صرافی‌ها و قیمت فروش در بازار آزاد باعث شده صف‌های طولانی در مقابل صرافی‌ها شکل بگیرد و همین موجب آن می شود تا شهرداری دستور پلمپ صرافی در صورت ادامه ی فعالیت را بدهد. که این دوگانگی، صرافان را دچار بلاتکلیفی برای ادامه فعالیت و یا تعطیلی واحد صنفی خود کرده است.          


براین اساس، با توجه به فعالیت موثر و مهم صرافی‌ها در چرخه اقتصادی کشور، باید هرچه سریعتر چاره ای برای حل مشکل و ادامه فعالیت آن‌ها اندیشیده شود.



برچسب ها: صرافی کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر