20 فروردين 1399 - 17:28
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی

رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت هزینه‌های درمانی همه بیماران کرونایی که دارای بیمه تکمیلی هستند، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۱۰۲
سلیمانی

به گزارش ایبِنا، غلامرضا سلیمانی امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکثر بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی درمان شده اند، افزود: صنعت بیمه، هزینه درمانی بیمارانی را که بیمه تکمیلی دارند و برای معالجه به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه داشته اند نیز پرداخت می‌کند.


وی گفت: بیماران کرونایی که هزینه درمانشان از سوی دولت پرداخت نشده است، اما دارای بیمه تکمیلی هستند می‌توانند به دفاتر بیمه مراجعه و هزینه درمانی خود را دریافت کنند.


رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره وضع بیمه موتورسواران افزود: هم اکنون از ۱۱ میلیون موتورسوار در کشور فقط دو میلیون نفر دارای بیمه شخص ثالث هستند که امسال با همکاری نیروی انتظامی درحال ساماندهی آن‌ها هستیم.


سلیمانی امیری با بیان اینکه موتورسواران می‌توانند تا پایان فروردین بدون پرداخت جریمه با مراجعه به دفاتر بیمه، خود را بیمه کنند، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ما امسال به دنبال افزایش موتورسواران بیمه شده تا ۵۰ درصد هستیم.


وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ نفر از فعالان صنعت بیمه در شعبات و نمایندگی‌ها به دلیل بیماری کرونا فوت شده اند، ادامه داد: هزینه بیمه افرادی که دارای بیمه تکمیلی و یا بیمه زندگی هستند و بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند نیز از سوی صنعت بیمه پرداخت می‌شود.


رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به فرصت دوماهه صنعت بیمه برای تمدید بیمه شخص ثالث‌های منقضی شده، گفت: بیمه نامه شخص ثالث افرادی که منقضی شده است بدون دریافت جریمه تمدید می‌شود که برای این کار ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.


سلیمانی امیری با اشاره به اینکه مردم می‌توانند پس از ۱۵ اردیبهشت برای تمدید بیمه مراجعه کنند، ادامه داد: بیمه شدگان می‌توانند پس از این تاریخ مراجعه و پس از پرداخت هزینه، بیمه نامه خود را دریافت کنند.


وی افزایش بیمه‌های زندگی را سبب بالا رفتن نفوذ بیمه‌ای درکشور دانست و گفت: برای افزایش چتر حمایتی بیمه در کشور برنامه ریزی‌های زیادی انجام شده است که چتر حمایتی ویژه منازل، بیماری‌ها و بیمه شهروندی از جمله این بیمه هاست که انواع این بیمه‌ها آماده و در جامعه اطلاع رسانی شده است.


رئیس کل بیمه مرکزی افزود: با فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۸، شاهد رشد ۳۸ درصدی پوشش بیمه‌ای نسبت به سال ۹۷ بوده ایم.


وی با اشاره به اینکه با راه اندازی بیمه زندگی می‌توان به بیماران درگیر کرونا نیز کمک کرد، افزود: این نوع بیمه‌ها می‌توانند در جبران مشکلات اقتصادی افراد نیز کمک رسان باشند.


سلیمانی امیری با بیان اینکه بیمه زندگی برای عموم مردم است، ادامه داد: در کشور ما دهک‌هایی هستند که باید برای پرداخت هزینه‌های زندگی درآمد جانبی داشته باشند بنابراین توسعه بیمه‌های زندگی خبرخوشی برای مردم کشور است.


رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه زندگی امکان سرمایه گذاری برای مردم را فراهم کرده است، گفت: در این نوع بیمه مردم متوجه می‌شوند که یک سرمایه گذاری با چه میزان ریسک همراه است و حتی امکان حضور افراد ناآشنا با بازار سرمایه را نیز در این نوع بازارها فراهم می‌کند.


وی با اشاره به اینکه بیمه‌های زندگی می‌توانند زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کنند، گفت: هم اکنون از ۶۰ هزار نمایندگی بیمه در کشور ۲۸ هزار دفتر مربوط به بیمه‌های زندگی است، بنابراین این نوع بیمه می‌تواند اشتغال درخور توجهی در کشور ایجاد کند.


سلیمانی امیری افزود: بیمه‌های زندگی ضریب نفوذ بیمه را در سال ۹۸ به ۲.۵ درصد افزایش داده است که با برنامه ریزی‌های مناسب انجام شده در سال ۹۹، شاهد افزایش این ضریب نفوذ خواهیم بود.

برچسب ها: بیمه کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر