22 فروردين 1399 - 09:47
برای دومین هفته متوالی؛

شمار متقاضیان کمک هزینه بیکاری در آمریکا دوباره از ۶ میلیون گذشت

تعداد متقاضیان استفاده از کمک هزینه بیکاری در گزارش جدید اداره کار آمریکا برای دومین هفته پیاپی از ۶میلیون نفر گذشت.حالا شمار آمریکایی‌های متقاضی مزایای بیکاری در سه هفته اخیر بیش از ۱۵میلیون نفر است.
کد خبر : ۱۱۳۱۱۶
آمریکا

به گزارش ایبِنا از رویترز، براساس اعلام اداره کار آمریکا متقاضیان استفاده از مزایای بیکاری در هفته منتهی به چهارم آوریل، در مجموع حدود ۶.۶ میلیون نفر بود که در مقایسه با گزارش اصلاح شده متقاضیان در هفته گذشته (۶.۸۷ میلیون نفر) اندکی کمتر بود.


گزارش هفتگی امروز (پنجشنبه) اداره کار آمریکا از متقاضیان دریافت مزایای بیکاری که بروزترین آمار مرتبط با سلامت اقتصاد محسوب می شود، پیش بینی های اقتصاددانان را مبنی بر اینکه در ماه آوریل، بیش از ۲۰ میلیون شغل از بین می رود، تقویت خواهد کرد.


دولت آمریکا جمعه هفته گذشته اعلام کرد که اقتصاد در ماه مارس ۷۰۱ هزار شغل از دست داده است. این بیشترین آمار از بین رفتن مشاغل پس از رکود بزرگ محسوب می‌شود و علاوه بر این، نقطه پایان طولانی‌ترین دوره شکوفایی مشاغل در تاریخ ایالات متحده است؛ اتفاقی که از اواخر سال ۲۰۱۰ آغاز شد.


«بِت آن بووینو» اقتصاددان ارشد موسسه اعبارسنجی S&P Global Ratings مستقر در نیویورک گفت: این ارقام ناراحت کننده از گزارش رکوردشکن دیگری در خصوص بیکاری در ماه آوریل حکایت دارد. آمریکا حالا در رکود فرو رفته و از آنجا که به نظر عمق آن بیشتر و بیشتر می شود، این سوال مطرح خواهد شد که چقدر طول می کشد تا اقتصاد آمریکا احیا شود؟


در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد آمریکایی‌ها تحت فرمان «در خانه بمانید» هستند و انتظار می‌رود ادارات کاری در ایالات مختلف این کشور با سیل درخواست‌ها غرق شوند.


شیوع ویروس کرونا وسعت قرنطینه را در آمریکا از رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی به بخش حمل و نقل و کارخانه‌ها گسترش داده است؛ ایالات متحده هم اکنون در فهرست بیشترین آمار مبتلایان تایید شده به کووید-۱۹ صدرنشین است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر