22 فروردين 1399 - 11:22

رکورد مشارکت در عرضه‌ اولیه بازار سهام شکسته شد

تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، در حالی چهارشنبه گذشته به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه در فرابورس عرضه شد که با رکوردشکنی مشارکت‌کنندگان همراه بود.
کد خبر : ۱۱۳۱۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، چهارشنبه گذشته به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی "صبا" در فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت ۱۲۰۰ تومان کشف قیمت شد.


در این عرضه اولیه که در محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰تومان برای هر سهم و با سهمیه ۱۲۰۰سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی انجام شد، به دلیل استقبال زیاد سرمایه‌گذاران، سهمیه هر فرد به حداکثر تعداد ۸۱۲ سهم کاهش یافت.


این در شرایطی است که تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ۳ هزار سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط ۱۵۰۰ سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ۳۰ سهم می‌باشد.


نکته قابل توجه در خصوص این عرضه اولیه این که یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۸۳۸ کد معاملاتی در عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین مشارکت داشتند که بدین ترتیب رکورد حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در عرضه‌های اولیه شکسته شد.


این در حالی است که تا پیش از این رکورد حضور بیشترین خریداران در عرضه‌های اولیه‌ بازار سهام مربوط به عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه ملت با یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۲۸ خریدار بود که ۱۴ اسفند سال گذشته انجام شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر