23 فروردين 1399 - 07:22

رییس صندوق بین‌المللی پول از تشکیل هیات مشاوره پاندمی خبر داد

رییس صندوق بین‌المللی پول از تشکیل یک گروه مشاوره جدید و برون مرزی به منظور فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز در خصوص چالش‌های سیاستی مرتبط با پاندمی کرونا و آثار اقتصادی شدید ناشی از آن، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۱۲۶
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، براساس اعلام «کریستالینا جورجیوا»، این گروه از اعضای مختلفی همچون مقامات اسبق و کنونی دولتی، کارشناسان بخش خصوصی و متخصصان دانشگاهی شامل «تارمان شانموگارتنام» معاون نخست‌وزیر و رییس رگولاتور پولی سنگاپور و همچنین «آنا بوتین» رییس هیات مدیره گروه سانتاندر، تشکیل شده است.


صندوق بین المللی پول در ادامه افزود که این گروه در طول سال چندین بار با جورجیوا و مقامات ارشد این نهاد جهانی ملاقات کرده و تشکیل جلسه خواهد داد. این هیات در حالی تشکیل می‌شود که جورجیوا سران اقتصادی گروه جی ۲۰ را نسبت به اتخاذ تدابیر موثرتر و قوی‌تر برای مقابله با بحران پاندمی کرونا تهییج کرده است؛ بحرانی که به گفته وی می تواند عمیق‌ترین رکود را پس از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ برای جهان به بار بیاورد.


وی تاکید کرده است که  درآمد سرانه در بیش از ۱۶۰ کشور که انتظار می‌رفت امسال مثبت شود، تنها در سه ماه اخیر معکوس شده است. رییس صندوق بین‌المللی پول تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه‌یافته در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا بیشتر  در معرض خطر قرار دارند. سال ۲۰۲۰ بسیار سخت سپری خواهد شد. در صورتی که فعالیت‌های اقتصادی با کاهش تدابیر قرنطینه در نیمه دوم سال جاری از سر گرفته شود، اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ به صورت مختصر احیا خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها