24 فروردين 1399 - 09:44

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت‌ها در ۱۱ ماهه ۹۷ و ۹۸

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی ۱۱ ماهه نخست سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که میانگین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۰.۲ و هر دلار آمریکا ۲۰.۶ درصد رشد داشته‌اند.
کد خبر : ۱۱۳۱۹۰
دلار سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی ۱۱ ماهه نخست سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با استناد به آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۳.۳ میلیون تومان در ۱۱ ماهه ۹۷ به ۴.۴ میلیون تومان در ۱۱ ماهه ۹۸ رسیده که ۳۴.۴ درصد رشد داشته است.


با این حال میانگین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در مدت زمان مورد مقایسه از ۳.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان افزایش یافته که ۳۰.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. اما طی این مدت، میانگین نرخ خرید هر دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران از ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲هزار و ۷۰۰ تومان رسیده که رشدی ۲۰.۶ درصدی یافته است.


با این حال، این رشد برای میانگین نرخ خرید هر یورو در بازار آزاد شهر تهران ۱۵.۷ درصد بوده است. بر این اساس هر یورو در بازار آزاد از ۱۲هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۴هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.


این گزارش می‌گوید بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران از ۷ میلیون و ۹۶۰هزار تومان در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۷ به ۱۳ میلیون و ۲۰هزار تومان در ۱۱ ماهه ۹۸ رسیده است. براین اساس رشد این شاخص ۶۳.۵ درصد بوده است.


معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) را ۲۰۵.۵ درصد عنوان کرده و نوشته است: در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۷ این شاخص ۲۵۱.۹ درصد بوده که در مدت مشابه سال ۹۸ به ۷۶۹.۶ درصد افزایش یافته است.


این گزارش شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) را نیز در ۱۱ ماهه ۹۸ برابر با ۴۱۷.۲ درصد اعلام کرده که نسبت به رقم ۱۹۷.۲ درصدی مدت مشابه سال قبل از آن ۱۱۱.۶ درصد رشد داشته است.



شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) در ۱۱ ماهه ۹۷ برابر با ۱۳۴.۸ درصد بوده که با ۳۶.۳ درصد رشد در ۱۱ ماهه سال ۹۸ به ۱۸۳.۷ رسیده است. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) در ۱۱ ماهه ۹۸ برابر با ۱۸۲.۶ درصد بوده نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۵.۷ درصد رشد را ثبت کرده است.


این گزارش می‌افزاید شاخص بهای کالاها و خدمات روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) ۳۹.۱ درصد در مدت زمان مورد بررسی افزایش داشته است. این شاخص در ۱۱ ماهه ۹۷ برابر با ۱۳۶.۶ درصد بوده که در مدت زمان مشابه سال بعد از آن به ۱۹۰ رسیده است.


همچنین شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۳۶ در ۱۱ ماهه ۹۷ به ۱۸۷.۲ درصد در مدت زمان مشابه سال ۹۸ رسیده است که ۳۸ درصد رشد را ثبت کرده است.

برچسب ها: دلار سکه مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر