24 فروردين 1399 - 10:33

انعقاد یک میلیون قرارداد آتی در بورس کالا

بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار قرارداد آتی در جریان معاملات بازار مشتقه بورس کالا در سال جدید به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۴ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریالی منعقد شده است.
کد خبر : ۱۱۳۱۹۳
بورس کالا

به گزارش ایبِنا، در جریان معاملات بازار مشتقه بورس کالا در سه هفته ابتدایی سال جدید بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۴ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریالی توسط بیش از ۳۹ هزار کد معاملاتی منعقد شد.


بر اساس این گزارش، از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۴۹ هزار قرارداد آتی زعفران نگین در دو سررسید اردیبهشت و تیر ۹۹ منعقد شد که ارزش ۱۰ هزار و ۴۱ میلیارد ریالی را رقم زد. به این ترتیب، دو سررسید مذکور به ترتیب ۹۸ و ۹۴ درصد از حجم و ارزش کل معاملات سال جاری را به خود اختصاص دادند.


در دو سررسید مشابه قراردادهای آتی زعفران پوشال معمولی بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ قرارداد منعقد گردید که ارزش بیش از ۱۲۹ میلیارد ریالی را در پی داشت. معامله گران در سه سررسید معاملاتی پسته نیز تعداد ۵۲۳۴ قرارداد آتی را منعقد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۴۶۰ میلیارد ریالی رسید. در این قراردادها سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد ۹۹ فعال است.


این گزارش می افزاید: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۳ قرارداد آتی زیره سبز نیز در حالی منعقد شد که ارزش آن رقمی بیش از سه میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال رقم خورد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر