24 فروردين 1399 - 13:16
«آب، صابون، حوله و آفتاب» ؛

توصیه بانک مرکزی تایلند برای گندزدایی پول

بانک مرکزی تایلند با انتشار بیانیه‌ای به فروشگاه‌ها در خصوص چگونگی تمیز کردن و گندزدایی سکه‌ها و اسکناس‌ها به منظور حصول اطمینان از آلوده نبودن آنها به ویروس کرونا، توصیه‌هایی صادر کرد.
کد خبر : ۱۱۳۲۱۰
اسکناس

به گزارش ایبِنا به نقل از  سنترال بنکینگ،‌ کارشناسان امور مالی مدعی شده اند که استرالیایی‌ها برای محافظت از خود برابر ویروس کرونا یا باید از کارت‌های اعتباری و اسکن آنی آن با دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده کنند و یا اینکه اسکناس‌های خود را با آب و صابون بشویند.


بسیاری از رستوران‌ها و خرده فروشان به منظور حفظ سلامت خود برابر این ویروس کشنده که می‌تواند از طریق سکه و اسکناس منتقل شود، دریافت پول پرداخت نقد را ممنوع کرده اند و اگرچه سازمان بهداشت جهانی هیچ هشدار واضحی را در خصوص پول منتشر نکرده است، برخی از کارشناسان معتقدند مردم باید شرط احتیاط را رعایت کنند.


بر این اساس، یک بانک مرکزی با انتشار بیانیه‌ای به فروشگاه‌ها در خصوص چگونگی تمیز کردن و گندزدایی سکه ها و اسکناس‌ها به منظور حصول اطمینان از آلوده نبودن آنها به ویروس کرونا، توصیه‌هایی صادر کرده است.


بانک مرکزی تایلند به فروشندگان توصیه کرده است که با استفاده از خیساندن پول در محلول آب و صابون یا قرار دادن آن برای مدتی کوتاه در مایع ظرفشویی، پول را گندزدایی کنند. این بانک اعلام کرد: اسکناس ها سپس باید آبکشی شده و بعد از آن به آرامی با یک حوله خیسی را آن گرفته و در نهایت برای خشک شدن زیر آفتاب قرار داده شوند.


اما این بانک در خصوص استفاده از پودر لباسشویی یا وایتکس هشدار داد و اعلام کرده است که «حرارت دادن یا جوشاندن پول ممکن است به اسکناس صدمه بزند.» این بانک مرکزی برای اطمینان، بر استفاده از کارت‌های اعتباری به عنوان گزینه ای بسیار امن‌تر در دوران پاندمی تاکید کرده است.


بانک مرکزی تایلند در این خصوص اعلام کرد: مردم باید هرکجا که مقدور است از روش های پرداخت دیجیتال استفاده کنند تا از لمس اسکناس و سکه‌هایی که ممکن است به ویروس آلوده باشند، اجتناب کنند.


دکتر اندرو استوآردسون پزشک بیماری های عفونی در دانشگاه موناش معتقد است که احتمال انتقال کووید-۱۹ از طریق رد و بدل کردن اسکناس بسیار منطقی است. وی می‌گوید که اگر شخصی مبتلا به ویروس کرونا روی دستش سرفه کرده و پیش از درآوردن یک اسکناس از جیب یا کیفش عملیات ضدعفونی را انجام نداده باشد، این ویروس می‌تواند روی سطح اسکناس زنده مانده و شخص بعدی که اسکناس را لمس می‌کند، آلوده کند. بنابراین عاقلانه است که در هر جایی که امکان دارد و اختلال ایجاد نمی‌کند، از کارت به جای پول نقد استفاده شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر