25 فروردين 1399 - 12:09

افت جزئی قیمت طلا پس از توافق اوپک؛محرک فدرال رزرو مانع افت بیشتر

قیمت طلا پس از آنکه هفته گذشته را در ارتفاعات یک ماهه خود سپری کرد، امروز اندکی کاهش یافت؛در عین حال نگرانیهای ناشی از تاثیر عمیق تر کرونا بر اقتصاد جهان و همچنین بسته فدرال رزرو مانع افت بیشتر آن شد.
کد خبر : ۱۱۳۲۵۳
طلا

به گزارش ایبِنا از رویترز، قیمت هر اونس طلا در شاخص اسپات گلد با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۶۸۲.۶۵ دلار کاهش یافت؛ این در حالی است که از نهم مارس تا روز جمعه هفته گذشته به بالاترین سطوح خود رسیده بود.


معاملات آتی در بازار طلای آمریکا نیز با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۷۳۲.۹۰ دلار رسید. «کایل رودا» تحلیلگر بازار در موسسه آی‌جی، گفت: در مقایسه با تحرکات جمعه شب، شاهد اندکی تغییر روند قیمت هستیم که تحت تاثیر تازه ترین اقدام فدرال رزرو است. کمی هم برداشت سود پس از تعطیلات آخر هفته رخ داده است.


وی در ادامه افزود که طلا با نقطه مقاومت فنی در کانال ۱۶۹۰ دلار روبرو شده اما به طور کلی، طلا همچنان به خوبی حمایت می شود. فدرال رزرو در تلاش برای فعال نگه داشتن اقتصاد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا که حدود ۱۷ میلیون آمریکایی را مجبور به ثبت نام برای استفاده از مزایای بیکاری کرده است، پنجشنبه از بسته محرک ۲.۳ تریلیون دلاری رونمایی کرد.


«استیفن اینز» تحلیل گر ارشد در شرکت خدمات مالی آکسی‌کورپ گفت: بسته محرک فدرال رزرو برای طلا مثل آهن‌ربا عمل می‌کند؛ نه تنها هزینه فرصت برای نگه داری و سرمایه گذاری در بازار طلا را بهبود بخشید بلکه همزمان بالاخره قیمت دلار را پایین کشید.


پس از آنکه توافق بزرگ تولیدکنندگان بزرگ نفت بر سر کاهش تولیدات نتوانست نگرانی ها را در مورد کاهش عمیق تقاضای جهانی جواب دهد، قیمت کامودیتی ها برابر ارزهای امن همچون دلار و ین کاهش پیدا کرد. این در حالی است که بازارهای فیزیکی طلا هفته گذشته و تحت تاثیر محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، فعالیت پرنوسانی را سپری کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها