26 فروردين 1399 - 08:01

کرونا سافت‌بانک را در آستانه ثبت بزرگ‌ترین ضرر سالانه قرار داد

گروه مالی سافت بانک ژاپن اعلام کرد که براساس تخمین‌ها، انتظار دارد تا در پایان سال مالی منتهی به مارس صندوق ۱۰۰میلیارد دلاری این گروه موسوم به ویژن فاند با ضرر ۱۶.۵ میلیارد دلاری مواجه شود.
کد خبر : ۱۱۳۲۶۹
سافت بانک

به گزارش ایبِنا از رویترز، سافت بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹ ماه ضرر متوالی در سه بازه سه ماهه از سوی صندوق تحت حمایت عربستان سعودی، مجموعه این گروه را به سوی ضرر عملیاتی سالانه ۱.۳۵ تریلیون یِنی سوق خواهد داد؛ این نخستین ضرر این گروه در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود.


ضرر این صندوق که به «شرایط رو به وخامت بازار» متاثر از پاندمی ویروس کرونا نسبت داده شده است، برای «ماسایوشی سون» مدیرعامل سافت بانک که در تلاش است تا شهرت خود را در میان سرمایه گذاران احیا کند، ضربه سنگینی به شمار می‌رود.


آشفتگی بازار بار دیگر تمرکز سرمایه‌گذاران را روی تعهدات این گروه که در مجموع بدهی خالص ۵۵ میلیارد دلاری و وام ۱۸۰ میلیارد دلاری را در برمی‌گیرد، معطوف کرده است. ماسایوشی علاوه بر این، در ماه مارس ۶۰ درصد از سهام خود را در این گروه به عنوان ضمانت میلیاردها دلار وام شخصی در وثیقه گذاشت.


بدنبال کاهش سهام این شرکت در ماه گذشته، سافت بانک برای کاهش بدهی و همچنین تکمیل فرآیند بازخرید سهام خود در راستای رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذاران، ۴۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به فروش گذاشت.


سافت‌بانک، گروه سرمایه‌گذاری ژاپنی است که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهن‌باند، بازاریابی و تجارت الکترونیک، همچنین در حوزه رسانه‌های گروهی فعالیت می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها