26 فروردين 1399 - 07:59
برخلاف گزارش رسانه‌ها؛

ترامپ: اوپک‌پلاس بدنبال کاهش ۲۰میلیون بشکه در روز

«دونالد ترامپ» در توییتی نوشت که تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در حال بررسی کاهش تولیدات به اندازه ۲۰ میلیون بشکه در روز هستند نه ۱۰ میلیون بشکه ای که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند.
کد خبر : ۱۱۳۲۷۰
دونالد ترامپ

به گزارش ایبِنا از رویترز، رییس جمهوری آمریکا که از وی به عنوان میانجی توافق اوپک پلاس یاد می‌شود، گفت که توافق مذکور فراتر از حد انتظار بوده و به احیای صنعت انرژی که پس از شیوع ویروس کرونا لطمه خورده است، کمک خواهد کرد.


ترامپ در توییتی نوشت: با توجه به اینکه در مذاکرات دخیل بودم، رقمی که اوپک پلاس برای کاهش تولیدات بدنبال آن است، ۲۰ میلیون بشکه در روز است نه ۱۰ میلیون بشکه‌ای که به طور عمومی گزارش شده و در حال دست به دست شدن است. اگر هر چیزی نزدیک به این رقم عملی شود و جهان از فاجعه کووید-۱۹ عبور کرده و به فعالیت عادی خود بازگردد، صنعت انرژی بار دیگر قدرتمند خواهد شد و سرعت آن بسیار بیشتر از پیش بینی‌های کنونی خواهد بود. از تمام کشورهایی که در این کار بزرگ با من همکاری کردند به ویژه روسیه و عربستان سعودی، تشکر می‌کنم.


قیمت نفت پس از شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید فعالیت اقتصادی و ریزش چشمگیر تقاضای جهانی و همچنین جنگ نفتی درگرفته مابین ریاض و مسکو به شدت کاهش یافته است.


تولیدکنندگان بزرگ نفت پس از چهار روز مذاکرات فشرده از حصول توافق خبر دادند و ترامپ نیز اعلام کرد که برای آنکه مکزیک بتواند نقش خود را در کاهش تولیدات ایفا کند، به این کشور کمک خواهد کرد.


بهای نفت در آغاز معاملات امروز (دوشنبه) افزایش یافت اما در پایان روز دوباره ریزش کرد و دلهره را در خصوص عدم کفایت این حجم از کاهش تولید در حمایت از قیمت‌ها و جبران کاهش تقاضا، در بازار باقی گذاشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها