27 فروردين 1399 - 10:14
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

عبور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران و عراق

عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می‌گوید با وجودی که تنها بخشی از ۸ گمرک بین دو کشور به دلیل شیوع کرونا فعال است، ولی روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران وارد عراق می‌شوند.
کد خبر : ۱۱۳۲۹۸
صادرات

سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص آخرین وضعیت صادرات ایران به عراق با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مرزهای ایران با اقلیم کردستان باز است و تردد کالا از آنها با تمام ظرفیت جریان دارد، ولی با این حال وقتی از ۸ گمرک با عراق، ترددها تنها به ۳ گمرک محدود می‌شود، طبیعتا بر صادرات تاثیر می‌گذارد.


وی خاطرنشان کرد: از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه ۱۳۹۹، میزان پذیرش گمرکات به دلیل شیوع کرونا کاهش یافت و صادرات نیز مقداری محدود شد. با این وجود ما نگران نیستیم و تصور نمی‌کنم که از نظر آماری تفاوت چندانی نسبت به مدت‌های مشابه در سال‌های قبل داشته باشیم.


عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان تردد روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی ایران به عراق اظهار داشت: تمامی گمرکات ایران با اقلیم کردستان باز است، ولی گمرکات در مرزهای خسروی، سومار، مهران، شلمچه و چذابه همچنان تعطیلند و در تلاش برای بازگشایی آنها هم هستیم.


حسینی ادامه داد: معمولا در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز میزان صادرات ایران کاهش می‌یابد، ولی اطمینان داریم که در ماه‌های بعد می‌توانیم این کاهش را جبران کنیم. وی درباره اعمال قرنطینه مرزی با عراق نیز گفت: اقداماتی برای رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مرزهای پرویزخان و باشماق انجام شده و در حال حاضر نیز تمامی کامیون‌های خروجی و وردی ضد عفونی می‌شوند. در تلاش هستیم تا در تمامی مرزهای کشور با عراق، این پروتکل‌ها رعایت شود تا روال تجاری به حال عادی خود بازگردد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر