27 فروردين 1399 - 10:04

گمرک هوشمند تجارت را تسهیل می‌کند

رییس کل گمرک ایران معتقد است گمرک هوشمند می‌تواند به روند تسهیل‌گری کمک کند.
کد خبر : ۱۱۳۳۲۵
میراشرفی

به گزارش ایبِنا، «مهدی میراشرفی» در گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره تسهیل گری در گمرک برای جهش تولید، گفت: تجارت مقوله پیچیده ای است و سازمان های بیشتری بر این امر نظارت دارند و این موضوع کار را پیچیده تر کرده است.


رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه کنوانسیون های جهانی تسهیل گر تجارت هستند، افزود: ما عضو این کنوانسیون ها هستیم. ما باید استانداردهای این سازمان ها را هم رعایت کنیم. میراشرفی با تاکید بر اینکه مدیریت زنجیره باید با دقت انجام شود، گفت: هر کدام از مراحل اگر خوب انجام نشود دچار ناهماهنگی می شویم و بحث پنجره واحد برای هماهنگی بیشتر است.


وی با تصریح این نکته که بحث تحریم زنجیره تجارت را با مشکل مواجه کرده است، گفت: ناهماهنگی ها هم مشکلات بیشتری را برای ما به وجود آورده است. رییس کل گمرک ایران در ادامه با اشاره به اینکه ۲۵ سازمان متولی تجارت هستند، تاکید کرد: روند هماهنگی بین اینها خود یکی از مشکلات است. آنچه می تواند به تولید و جهش تولید کمک کند تسهیل است.


میراشرفی با اشاره به اینکه گمرک هوشمند می تواند به روند تسهیل گری کمک کند، گفت: کنترل های نامحسوس و غیر مزاحم می تواند یک جهش در مکانیزاسیون گمرک باشد.

برچسب ها: تحریم گمرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر