27 فروردين 1399 - 12:27

نام «ترامپ» روی چک‌های کمک هزینه کرونا درج خواهد شد

براساس اعلام یک مقام ارشد دولتی، در حکم لحظه آخری وزارت خزانه داری آمریکا، نام «دونالد ترامپ» روی چک‌هایی که قرار است به عنوان کمک اقتصادی در مقابله با کرونا برای مردم آمریکا ارسال شود، درج خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۳۳۳۳
ترامپ

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌ان، این مقام ارشد گفت که تصمیم اضافه کردن نام ترامپ روی این چک‌ها موجب تاخیر ارسال آنها برای مردم نخواهد شد. با این حال دو مقام ارشد دولتی گفته‌اند که این تصمیم می‌تواند زمان تحویل نخستین مجموعه چک‌های ارسالی را به تعویق بیاندازد که در نتیجه به طور بالقوه روندی که پیش از این برای ۲۰ هفته برنامه ریزی شده بود، کندتر خواهد شد.


سخنگوی وزارت خزانه داری اما در گفتگو با نشریه پست گفت: ارسال دقیق و به موقع این چک‌ها طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد و تحت هیچ شرایطی تاخیری در کار نخواهد بود. پست به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری گزارش داده است که عبارت «رییس جمهوری دونالد جی.ترامپ» در بخش یادداشت در قسمت پایین سمت چپ چک‌ها درج خواهد شد تا برای نخستین بار نام یک رییس جمهوری روی چک‌های دولت فدرال نقش ببندد؛ بنابر این گزارش تصمیم نام ترامپ پیش‌تر به اداره «خدمات درآمد داخلی» آمریکا (IRS) ابلاغ شده است.


نام ترامپ روی تمامی چک‌های ارسالی به افراد بهره مند از محرک های اقتصادی آمریکا ثبت خواهد شد؛ بسیاری اشخاص دیگر در صورتی که اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار وزارت خزانه داری گذاشته بانشند، این مبالغ را به صورت واریزی های مستقیم دریافت خواهند کرد.


براساس یادداشتی که از سوی کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده است، نرخ صدور چک‌های مذکور به ازای هر هفته حدود پنج میلیون فقره خواهد بود و صدور تمامی آنها بییش از ۲۰ هفته زمان خواهد برد.


ترامپ پیش‌تر در خصوص امضای چک ها گفته بود: نه. امضای من؟ نه. صحبت از میلیون‌ها چک است. آیا می‌خواهم آنها را امضا کنم؟ نه. این (چک‌ها) طرحی از سوی دولت ترامپ است اما اینکه آیا می‌خواهم آن را امضا کنم؟ نخیر.


دولت ترامپ ماه گذشته میلادی تصمیم گرفت در قالب یک بسته حمایتی ۲.۲ هزار میلیارد دلاری از کسب و کارها و اقتصاد آمریکا در برابر شیوع ویروس کرونا حمایت کند. در قالب بخشی از  این طرح، قرار است به مدت ۳ ماه به افرادی که درآمد سالانه آنها کمتر از ۷۵ هزار دلار است یارانه نقدی ۱۲۰۰ دلاری و برای فرزندان تحت تکفل آنها نفری ۵۰۰ دلار ماهانه پرداخت شود.

برچسب ها: ترامپ کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها