27 فروردين 1399 - 13:42
فرش قرمز تالار شیشه‌ای برای غول تازه:

شاخص بورس۱۹۰۰۰ واحد افزایش یافت

شاخص بورس با رشد ۱۹ هزار و ۳۴۲ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۶۴۵ هزار و ۷۵۱ واحد رسید تا در روز عرضه اولیه سهام غول تازه تالار شیشه‌ای «شستا» یک سقف شکنی تازه به ثبت برسد.
کد خبر : ۱۱۳۳۴۶
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۳ درصدی مواجه شدند.


رشد شاخص ها




بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۹۳۴۲ واحد رشد معادل ۳.۰۹ درصد به ۶۴۵ هزار و ۷۸۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۱۵۶ واحد افزایش معادل ۳.۰۹ درصد به ۱۷۲ هزار و ۷۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۴۰۴ واحد رشد معادل ۲.۰۹۹ درصد به ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۲۵۹ واحد افزایش، معادل ۲.۹۲ درصد به ۱۵۰ هزار و ۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۷۵۱۷ واحد کاهش، معادل ۳.۴۶ درصد به ۸۲۲ هزار و ۷۲۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۷۹۱ واحد افزایش معادل ۳.۱۴ درصد به ۴۵۳ هزار ۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰۵۶۸ واحد رشد معادل ۳.۰۱ درصد، به یک هزار و ۳۸۶ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۱۹۸۴ واحد، فولاد با ۱۲۵۹ واحد، فملی با ۱۰۰۵ واحد، وبملت با ۶۱۰ واحد، وغدیر با ۵۹۷ واحد، تاپیکو با ۵۸۹ واحد و کچاد با ۵۷۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افزایش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات فلزی با ۱۴۳۶۰ واحد صعود معادل ۶.۱۹ درصد به ۲۴۶ هزار و ۵۰۲ واحد، دستگاه های برقی با ۲۶۲۹۴۲ واحد افزایش معادل ۵.۲۸ درصد به ۵ هزار ۲۴۱ واحد، اطلاعات و ارتباطات ۳۳ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۶۹۵ واحد، محصولات چرمی ۹۰۲ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۱۹ هزار واحد، حمل و نقل با ۱۱۷۰ واحد رشد، معادل ۴.۸۳ درصد به ۲۵ هزار و ۳۸۹ واحد، سایر معادن با ۱۳۶۵۰ واحد رشد معادل ۴.۸۲ درصد به ۲۹۶ هزار و ۶۷۴ واحد، اداره بازارهای مالی با ۴۴ واحد رشد معادل ۴.۷۸ درصد به ۹۸۰ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «چدن، کهمدا، بترانس، کروی، قصفها، فسرب و ورنا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فپنتا، شنفت، دشیمی، فلوله، بکاب، کسرام و ثامان» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۱۰ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر