27 فروردين 1399 - 17:03
مسکو:

توقف کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی خودخواهانه است

مسکو اقدام رییس جمهوری آمریکا را در خصوص توقف کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی (WHO) محکوم کرد و آن را «خودخواهانه» خواند.
کد خبر : ۱۱۳۳۵۶
ترامپ

به گزارش ایبِنا از خبرگزاری تاس روسیه، «دونالد ترامپ» که خود در خصوص واکنش دولتش به اپیدمی کرونا در آمریکا با انتقادات زیادی مواجه شده است، در اقدامی خصمانه در قبال سازمان بهداشت جهانی بودجه اختصاصی به این نهاد جهانی را به دلیل نحوه مدیرین پاندمی از سوی آن، متوقف کرد.


ایالات متحده بزرگ ترین تامین‌کنندگان نیازهای مالی سازمان جهانی بهداشت بوده و  ۱۵ درصد کل بودجه آن را تامین می‌کند. در این بین، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه اقدام آمریکا «بسیار هشداردهنده» است، گفت: این (اقدام) نمونه رویکردی خودخواهانه از سوی مقامات آمریکایی در قبال آنچه در جهان در رابطه به پاندمی در حال رخ دادن است.


وی افزود: چنین ضربه ای به این سازمان در زمانی که چشمان جامعه جهانی از بسیاری جهات به دقت در حال نظاره کردن است، اقدامی سزاوار  محکومیت و نکوهش است. ترامپ گفته است که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا ناکام مانده و این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل متحد را به «سوءمدیریت و سرپوش گذاشتن» بر شیوع این ویروس پس از پدیدار شدن آن در چین، متهم کرد و گفت که WHO باید پاسخگو باشد.


آمریکا در حال حاضر بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان محسوب می‌شود به طوری که آمار مبتلایان در آن تقریبا به ۵۹۳ هزار نفر می‌رسد و بالغ ب ر۲۵ هزار نفر نیز جان خود را در این کشور در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر