28 فروردين 1399 - 13:19

بریتانیا خواستار تمدید دوره انتقال برگزیت می شود ؟

رییس صندوق بین المللی پول توصیه کرد در برهه ای که پاندمی ویروس کرونا به شدت در حال ضربه زدن به اقتصاد جهان است، بریتانیا باید برای تعدیل ابهامات خواستار تمدید دوره انتقال پسابرگزیت شود.
کد خبر : ۱۱۳۳۷۲
برگزیت

به گزارش ایبِنا از رویترز، «کریستالینا جورجیوا» در اظهاراتی رادیویی گفت: شرایط همانقدر که نشان می‌دهد سخت است؛ پس بهتر است آن را سخت‌تر از این نکنیم. توصیه من یافتن راه حل‌هایی برای کاهش و تعدیل عناصر ابهام‌زا به سود تمام طرفین است؛ بریتانیا، اتحادیه اروپا و تمام جهان.


دوره انتقال فعلی ۳۱ دسامبر به پایان خواهد رسید و در صورتی که تا این ضرب الاجل توافق تجاری تازه‌ای صورت نگیرد، محدودیت‌های صادرات و واردات تشدید خواهد شد؛ چالشی که بحران کرونا آن را سخت‌تر و سخت‌تر خواهد کرد.


جورجیوا در حالی در این گفت‌وگو شرکت می‌کرد که صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هفته جاری هشدار داد که اقتصاد جهان در سال جاری به سمت عمیق‌ترین رکورد تاریخ خود پس از رکورد بزرگ دهه ۱۹۳۰ میلادی در حرکت است.


جورجیوا بلغارستانی در ادامه اقدامات اضطراری اتخاذ شده از سوی وزارت دارایی و بانک مرکزی بریتانیا را مورد ستایش قرار داد و آنها (اقدامات) را به موقع و منسجم خواند.


وی ادامه داد: آن بسته محرک بسیار قدرتمند به بریتانیا کمک می‌کند اما با توجه به نقش قابل توجه این کشور در اقتصاد جهان، این بسته و اقدامات در واقع به همه افراد مدد می‌رساند.


دولت انگلیس هزینه‌های خود را افزایش داده و در اقداماتی که براساس برآورد اداره بودجه بریتانیا ۱۰۰ میلیارد پوند (۱۲۵ میلیارد دلار) هزینه در بر دارد، مالیات را کاهش داده است. علاوه بر این، مبلغ ۳۳۰ میلیارد پوند وام با ضمانت دولت برای شرکت‌ها نیز فراهم شده است.


بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به ۰.۱ درصد کاهش داده و در برنامه خرید اوراق قرضه دولتی رکورد ۲۰۰ میلیارد پوند ر ا به ثبت رسانده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها