28 فروردين 1399 - 13:56

جهش ۴۲ درصدی آمار متقاضیان کمک هزینه بیکاری در هلند

بدنبال افزایش تعداد کسب و کارهایی که با هدف مهار شیوع کرونا در هلند تعطیل شدند، شمار متقاضیان استفاده از مزایای بیکاری در این کشور در ماه مارس به ۴۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۳۳۷۵
هلند

به گزارش ایبِنا به نقل از نیویورک تایمز، اداره کار فدرال هلند امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که این نهاد در ماه مارس به ۳۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی جدید مزایا و کمک هزینه بیکاری پرداخت کرده؛ رقمی که در مقایسه با ماه پیش از آن ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بیشتر بوده است.


افرادی که در رستوران‌ها و کافه‌ها مشغول به کار بوده و همچنین قشر زیر ۲۵ سال، بخش عمده این افزایش متقاضی را تشکیل می‌دهند.


دولت هلند ۱۵ مارس به تمامی رستوران‌ها، کافه‌ها، موزه‌ها، اماکن ورزشی و سایر مکان‌های عمومی دستور داد تا به منظور مقابله با پاندمی کرونا کسب و کار خود را تعطیل کنند.


قرار است این قرنطینه و تعطیلی دست کم تا ۲۸ آوریل ادامه یابد و «مارک روت» نخست وزیر هلند گفته است که در صورت امکان، شرایط بعد از تاریخ مذکور بتدریج تغییر خواهد کرد.


دولت هلند به منظور کمک به کسب و کارها برای مقابله با رکود اقتصادی و ممانعت از تعدیل نیرو در مقیاس وسیع، اعلام کرده است که ۹۰ درصد دستمزد شرکت‌ها به پرسنل‌شان را پوشش خواهد داد؛ شرکت‌هایی که در ماه‌های آتی با کاهش چشمگیر فروش مواجه خواهند شد.


در حال حاضر بالغ بر ۸۵ هزار شرکت در هلند برای دریافت این کمک مالی ثبت نام کرده اند.


با وجود این کمک، براساس اداره آمار هلند، تعداد افرادی که در ماه مارس شغل خود را از دست داده‌اند، در مقایسه با ماه قبل از آن حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۲۸۳ هزار تن رسیده است.


بعد از حدود ۷ سال رشد و شکوفایی اقتصادی بی‌وقفه، نرخ بیکاری در پنجمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ با کاهش بی سابقه ۲.۹ درصدی مواجه شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر